Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:14:15 GMT

گزارش تحليلي تروث سيکر؛ آمريکا بيکار ننشسته/ ابعاد تهاجم به ايران با هدف «تغيير رژيم»

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۸۲۵/گزارش_تحلیلی_تروث_سیکر_آمریکا_بیکار_ننشسته_ابعاد_تهاجم_به_ایران_با_هدف_تغییر_رژیم

خبرگزاري آريا - «عربستان اصلي‌ترين رقيب ايران در منطقه بوده و تغييرات اين کشور و وليعهدي بن سلمان مي‌تواند حاکي از اتفاقات تازه‌اي باشد.»

به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، پايگاه تحليلي «تروث سيکر» (TruthSeeker) در گزارشي به بررسي فرضيه حمله نظامي آمريکا به ايران و خطرناک بودن آن براي منافع آمريکا پرداخت و نوشت: با در نظر گرفتن تمامي جوانب، بايد گفت ريسک حمله نظامي به ايران بسيار بالاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اين منبع ادامه داد: هرچند وقوع اين جنگ اصلا قطعي نيست، اما مي‌توانيم با اطمينان کامل بگوييم احتمال آن نسبت به سال‌هاي قبل قوت بيشتري گرفته است. مخالفان ايران به شدت خواهان حمله هرچه زودتر آمريکا به ايران هستند زيرا اين کشور را عامل هرگونه بي‌ثباتي در منطقه مي‌دانند. آن‌ها بر اين باورند که با رويه کنوني، ايران توانسته است بر کل منطقه مسلط شود.

تروث سيکر افزود: از زمان روي کار آمدن ترامپ، لابي‌هاي زيادتري براي فشار به ايران شکل گرفته است و بسياري خود را براي افزايش دردسرها آماده کرده‌اند. مخالفان ايران با وجود توافق هسته‌اي مي‌خواهند اين کشور منزوي بشود و فشارها افزايش يابد.
همچنين عده زيادي در اسرائيل با نتانياهو همراه شده و خواستار تحت فشار قرار گرفتن ايران توسط ترامپ شده‌اند. اين نکته را نيز نبايد فراموش کرد که ترجيحات دولت اسرائيل روي نظرات و اقدامات سياسي آمريکا تأثير خواهد گذاشت و اکنون اين موضوع به‌شدت روي سياست‌هاي ترامپ در قبال ايران مؤثر واقع شده است.

اين پايگاه تحليلي در ادامه به توافق هسته‌اي پرداخت و نوشت: هرچند توافق برجام توانست در بسياري از زمينه‌ها ايران را محدود کند و برنامه هسته‌اي تهران بيش از گذشته تحت نظارت قرار گرفت، اما مخالفان توافق نيز بر اين باورند که فشارها کافي نبوده و ايران همچنان امکان توليد سلاح اتمي را دارد. جمهوري خواهان نيز اکنون در تلاشند تا اين تلاش اوباما را مانند بيمه اوباماکر بي‌تأثير کنند.

تروث سيکر اضافه کرد: سياستمداران آمريکايي که به‌دنبال تغيير رژيم در ايران هستند، بيکار ننشسته و اقدامات زيادي را در اين راستا انجام داده‌اند. سفر ترامپ به عربستان در اين زمان حساس را نبايد فراموش کرد. عربستان اصلي‌ترين رقيب ايران در منطقه بوده و تغييرات اين کشور و وليعهدي بن سلمان مي‌تواند حاکي از اتفاقات تازه‌اي باشد.
مشاوران زيادي در حوزه امنيت ملي، مشغول اقدام و مطالعه با هدف تغيير رژيم ايران مي‌باشند. عدم تعامل با ايران و ناتواني براي حل بحران ايران در منطقه موجب شده است تا اقدامات براي تغيير رژيم در تهران شدت يابد.
عمليات سخت مبارزه با داعش در سوريه نيز موجب شده سؤالات زيادي در مورد برنامه ايران در سوريه به اذهان متبادر شود. روسيه نيز با حمايت‌هاي خود از ايران باعث افزايش نفوذ اين کشور در سوريه شده است. جنگ يمن نيز به تمامي اين بحران‌ها اضافه شده و تنش ميان ايران و عربستان را افزايش داده است.

اين پايگاه تحليلي در پايان، ابعاد محتمل تهاجم نظامي به ايران را مورد توجه قرار داد و نوشت: مقابله نظامي با ايران مي‌تواند در بسياري از زوايا به ضرر منافع آمريکا باشد. حمله به ايران مي‌تواند آغاز قتل‌عام آمريکايي‌ها در سرتاسر جهان و هديه ويژه‌اي به سياستمداران جناح تندرو در ايران باشد. همچنين توافق هسته‌اي برهم خورده و ايران به‌سرعت سلاح اتمي توليد خواهد کرد.
اعضاي کنگره آمريکا نيز به‌خوبي مي‌دانند که مقابله نظامي با ايران چه خطراتي را در پي دارد. بازهم بايد به آن‌ها گوشزد کرد که امضاي هرگونه اقدام نظامي عليه ايران مي‌تواند چه تبعاتي در پي داشته باشد و تا چه حد منافع آمريکا را به خطر خواهد انداخت.



501


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۸۲۵/گزارش_تحلیلی_تروث_سیکر_آمریکا_بیکار_ننشسته_ابعاد_تهاجم_به_ایران_با_هدف_تغییر_رژیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: