Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@11:54:30 GMT

آموزش مهارت‌های زندگی راهکار موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۱۵۱/آموزش_مهارت_های_زندگی_راهکار_موثر_پیشگیری_از_آسیب_های_اجتماعی_است

آموزش مهارت‌های زندگی راهکار موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

یزد- فرمانده انتظامی شهرستان یزد با اشاره به تاثیر بهره‌مندی از آموزش ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: آموزش مهارت های زندگی موثرترین راهکار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

سرهنگ منوچهر نصیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم برخورداری از مراکز مشاوره و کارگاه های مهارت آموزی اظهار داشت: آموزش مهارت های زندگی بر ویژگی های شخصیتی افراد به ویژه در سنین جوانی و نوجوانی که شخصیت در حال شکل‌گیری است تاثیر گذاشته و نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی مشتمل بر مهارت رویارویی، حل مسئله و تصمیم گیری، مهارت ارتباطی و خودآگاهی از عوامل موثر بر کنترل و پیشگیری آسیب های اجتماعی است اضافه کرد: مراکز مشاوره در کاهش آسیب های اجتماعی با ارئه آموزش همگانی نقش موثری در این زمینه دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان یزد با اشاره به نقش موثر مراکز مشاوره مستقر در کلانتری ها در کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و حداکثر استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه ارائه این آموزش ها در مراکز مشاوره یا کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی بر اساس برنامه ها و سیاست های کلان ابلاغی انجام خواهد شد، تصریح کرد: توجه به این آموزش ها در چارچوب خود به طور قطع می تواند نقش بسیار مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی و تشکیل پرونده های قضایی داشته باشد.

نصیری، سلامت روانی افراد رادر تاثیرپذیریاز سلامت اجتماعی دانست و اظهار داشت: سلامت جامعه نیز به بهداشت روان و سلامت تفرد فرد جامعه کمک می ‌کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۱۵۱/آموزش_مهارت_های_زندگی_راهکار_موثر_پیشگیری_از_آسیب_های_اجتماعی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: