Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@01:27:49 GMT

همکاری آمریکا با اروپا برای مقابله با روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۱۵۴/همکاری_آمریکا_با_اروپا_برای_مقابله_با_روسیه

همکاری آمریکا با اروپا برای مقابله با روسیه

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن اشاره به حادثه تنگه کرچ اعلام کرد: ایالات متحده به همکاری با کشورهای اروپایی برای مقابله با تجاوزات روسیه ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا افزود: ایالات متحده به تلاش های خود برای پاسخگو کردن روسیه به خاطر اقداماتش ادامه خواهد داد و به همکاری با شرکای اروپایی و متحدانش به عنوان یک جبهه متحد علیه تجاوز کرملین ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بیانیه افزود: ما از تصمیم شورای اروپایی برای تمدید و گسترش تحریم های اقتصادی علیه روسیه استقبال می کنیم. ما از موضع اتحادیه اروپا در قبال حمله 25 نوامبر روسیه به کشتی‌های اوکراینی در دریای سیاه حمایت می کنیم و این اقدام را نقض آشکار قوانین بین المللی می دانیم.

اوضاع در منطقه دریای آزوف 25 نوامبر (4 آذر ماه) وخیم شد. سه کشتی نیروی دریایی اوکراین با نقض کنوانسیون سازمان ملل، به آب‌های ساحلی روسیه وارد شده به‌سمت تنگه کرچ پیش رفتند.

براساس اطلاعات سرویس امنیت فدرال شبه‌جزیره کریمه، طرف اوکراینی هیچ‌گونه درخواستی برای عبور ناوگان خود از این تنگه ارائه نکرد. کشتی‌های اوکراینی به علائم هشدار دهنده مرزبانان روسی توجه نکرده «مانورهای خطرناک» را انجام دادند.در واکنش به این اقدامات تحریک‌آمیز، قایق‌های نظامی روسی و یک کشتی باری این کشور مانع ورود آنها به خلیج کرچ شدند. بعد از آن، جنگنده‌های سوخوــ25 روسیه نیز گشت‌زنی در حریم هوایی منطقه را آغاز کردند. در این رابطه دستور داده شد تا تنگه کرچ به‌روی عبور و مرور کشتی‌های غیرنظامی بسته شود تا امنیت آنها در معرض خطر قرار نگیرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین از آلمان خواست تا نگرانی های کشورهای همسایه درباره احداث خط لوله نورد استریم 2 را در نظر بگیرد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۱۵۴/همکاری_آمریکا_با_اروپا_برای_مقابله_با_روسیه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: