Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:29:06 GMT

کشت صیفی جات در سطح بیش از یک هزار هکتار از مزرعه های آران و بیدگل

تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۶۶۳/کشت_صیفی_جات_در_سطح_بیش_از_یک_هزار_هکتار_از_مزرعه_های_آران_و_بیدگل

کشت صیفی جات در سطح بیش از یک هزار هکتار از مزرعه های آران و بیدگل

هادی یغماییان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: صیفی جات کاشته شده شامل طالبی، خربزه، هندوانه، بادمجان، خیار و گوجه بوده که کشت آن در نیمه دوم اسفند انجام شده است.
وی با بیان این که صیفی جات به صورت زیر پلاستیکی کاشته شده است گفت: سفید شهر، یزدل و نوش آباد بیشترین سطح زیر کشت صیفی جات را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میانگین برداشت صیفی جات در این شهرستان را 40 تن در هر هکتار برشمرد و افزود: اواخر خرداد ماه کار برداشت صیفی جات آغاز خواهد شد.
رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی آران و بیدگل با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت در این شهرستان افزود: اقلیم کویری، ماهیت گرم و خشک و وقوع خشکسالی های اخیر در این شهرستان شرایط محدود کننده ای برای رشد گیاهان زراعی و باغی ایجاد کرده است و از این رو لزوم رسیدن به الگوی مناسب کشت که نیاز آبی کم، سازگاری با اقلیم آب و خاک و به خصوص شوری و تنش رطوبتی و گرمایی مصرف آب را دارا باشد ضروری است.
یغماییان تصریح کرد: کشت پسته و زعفران بعنوان محصولی استراتژیک با نیاز آبی کم می تواند جایگزین خوبی برای کشت محصولات با مصرف آبی بالا باشد.
وی بیان کرد: در بین محصولات زراعی کشت گیاهانی با طول عمر کوتاه تر، نیاز آبی کمتر و بازار مناسب به جای کشت های پرمصرف آبی مانند صیفی جات و پنبه در کشت های بهاره و نیز کشت گیاه کنجد در دستور کار اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرار دارد.
یغماییان گفت: تکنیک های در اختیار قرار دادن آب در مواقع لازم در منطقه ریشه، آبیاری قطره ای و استفاده از پوشش مناسب در کنار گیاه به منظور کاهش تبخیر آب نیز می تواند از جمله راهکارهای مناسب باشد.
شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان دارای سه هزار هکتار زمین باغی و 11 هزار هکتار زمین زراعی است.
7408/7472 * خبرنگار: حسین منصوری فر * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار شهرستان های شمال استان اصفهان در کانال تلگرام ایرنا کاشان:
* لینک های جستجو کانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۶۳/کشت_صیفی_جات_در_سطح_بیش_از_یک_هزار_هکتار_از_مزرعه_های_آران_و_بیدگل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: