Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@16:01:45 GMT

نکته؛ مایکروویو موادمغذی را از بین می‌برد؟/ غذا‌هایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند!/ تاثیر تعاملات اجتماعی بر اثرگذاری شیمی‌درمانی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۷۵۷/نکته_مایکروویو_موادمغذی_را_از_بین_می_برد_غذا_هایی_که_شما_را_پیرتر_از_سن_تان_نشان_می_دهند_تاثیر_تعاملات_اجتماعی_بر_اثرگذاری_شیمی_درمانی

نکته؛ مایکروویو موادمغذی را از بین می‌برد؟/ غذا‌هایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند!/ تاثیر تعاملات اجتماعی بر اثرگذاری شیمی‌درمانی

خبرگزاری میزان- مایکروویو موادمغذی را از بین می‌برد، غذا‌هایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند، تاثیر تعاملات اجتماعی بر اثرگذاری شیمی‌درمانی، ارتباط قلب سالم در جوانی و سلامت مغز در میانسالی و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان، امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، مایکرو ویو، موادمغذی را از بین می‌برد؟، غذا‌هایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند، تاثیر تعاملات اجتماعی بر اثرگذاری شیمی‌درمانی، ارتباط قلب سالم در جوانی و سلامت مغز در میانسالی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان، امروز به آن‌ها پرداخته است.

تاثیر تعاملات اجتماعی بر اثرگذاری شیمی‌درمانی

مدیکال نیوز تودی: نتایج مطالعات حاکی از آن است که تعاملات اجتماعی می‌تواند بر احتمال افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان که تحت درمان قرار دارند تاثیر مثبت داشته باشد. اگرچه سرطان یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در جهان به حساب می‌آید طول عمر مبتلایان به این بیماری در سال‌های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. از آنجا که در مورد تعاملات اجتماعی و هرگونه تاثیرگذاری این فاکتور بر معمول‌ترین شیوه‌های درمان سرطان همچون شیمی درمانی اطلاعات کافی وجود نداشته اخیرا گروهی از متخصصان علوم پزشکی در انگلیس به بررسی تاثیر تعاملات اجتماعی در مدت زمان انجام شیمی درمانی بر نرخ طول عمر این بیماران پرداختند. در این بررسی گروهی از متخصصان مدارک پزشکی ۴، ۶، ۹، ۱ بیمار مبتلا به سرطان را که تحت شیمی درمانی قرار گرفته‌اند ارزیابی کردند. متخصصان دریافتند همراه بودن و تعامل داشتن با بیمارانی که حداقل پنج سال پس از تکمیل درمان از بیماری جان سالم به در برده‌اند باعث طول عمر آن‌ها می‌شود.

ارتباط قلب سالم در جوانی و سلامت مغز در میانسالی

مهر: مایکل بانکس سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه نورث وسترن شیکاگو می‌گوید: «ما در مطالعات خود دریافتیم افرادی که در اوایل جوانی سلامت قلبی-عروقی بهتری داشتند حجم مغزشان در اواخر بزرگسالی بیشتر بود». به گفته محققان، کاهش حجم مغز یا چروک خوردگی مغز با شروع بیماری آلزایمر و زوال عقل مرتبط ست. محققان توصیه می‌کنند افزایش سلامت قلب با حفظ فشارخون سالم، کنترل میزان کلسترول، کاهش قند خون، انجام فعالیت‌های منظم ورزشی، تغذیه بهتر، کاهش وزن، ترک سیگار یا اجتناب از سیگار همراه است. مطالعات قبلی هم نشان داده اند که افراد مسن می‌توانند ریسک ابتلا به زوال عقل را با بهبود سلامت قلب شان کاهش دهند. اما این مطالعه نشان می‌دهد سبک زندگی یک فرد جوان بسیار به حفظ سلامت مغز یا آسیب به آن کمک می‌کند. در این مطالعه، تیم تحقیق داده‌های ۵، ۱، ۸ شرکت کننده در مطالعه بلندمدت سلامت قلب را بررسی کردند. شرکت کنندگان با میانگین سنی ۵، ۱ سال به مدت ۳ دهه تحت نظر بودند. آن‌ها هر ۲ تا ۵ سال یکبار تحت آزمایش قرار می‌گرفتند و ۲، ۵ سال بعد از شروع مطالعه اسکن مغز از سرشان انجام شد. محققان دریافتند هرچقدر قلب در دهه ۲، ۰ سالگی سالم‌تر باشد، عملکرد مغز در دهه ۴، ۰ سالگی بهتر خواهد بود. به گفته محققان، قلب سالم کمک می‌کند تا خون کافی از طریق عروق خونی به مغز پمپاژ شود و در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن لازم برای مغز تامین می‌شود و در نهایت سلامت مغز حفظ می‌شود.

12 نوع بیماری را با خوردن میوه از خود دور کنید

تسنیم: خربزه دارای ویتامین A. است، از این رو در ترمیم و تجدید سلول‌های بدن نقش دارد و با داشتن خاصیت ادرارآور بودن در بیماری‌های سنگ کلیه و مثانه مفید است، دراین بیماری‌ها باید نمک و فلفل کمتر خورده شود. خربزه سرشار از ویتامین‌های A.، D. و C. و سلولز است؛ خربزه به علت دارا بودن خاصیت ملیّن، برای معالجه یبوست تجویز می‌شود. اگر گوشت خربزه را له کنید و به صورت مرهم روی سوختگی‌های سطحی پوست بدن بگذارید، آن را معالجه خواهد کرد؛ تخم خربزه برای سرفه حاد، درد سینه و حلق و تب‌های شدید مفید است. خربزه باعث افزایش شیر در زنان شیرده می‌شود؛ مغز تخم خربزه بو‌داده، طبیعت گرم دارد. مغز تخم خربزه بو داده، دارای خاصیت ادرار‌آور، نرم‌کننده و افزایش‌دهنده میل جنسی است. خربزه برای اشخاص مبتلا به سل ریوی و کم‌خونی مفید است؛ خربزه، رنگ چهره را روشن می‌کند و بیماری استسقاء (احساس تشنگی دائمی) را درمان می‌کند. خربزه به هضم غذا کمک می‌کند و رودل را برطرف می‌کند؛ خوردن ۸ گرم دم‌کرده‌ی پوست خشک شده خربزه، سنگ مثانه را دفع می‌کند.


برای لاغر شدن گردگیری کنید!

ایسنا: دانشمندان دریافتند که بعضی از ترکیبات شیمیایی معلق در خاک و غبار موجود در خانه با دخالت در فرایند طبیعی سوخت ساز بدن، زمینه را برای افزایش وزن آماده می‌کنند. در مطالعه دانشمندان مشخص شده است که غبار موجود در خانه ترکیبی از سلول‌های مرده پوست، گرده و سایر ذرات موجود در محیط طبیعی است که در فعالیت طبیعی سیستم غدد درون‌ریز تاثیر منفی داشته و فرایند سوخت‌وساز طبیعی بدن را مختل می‌کنند. محققان دانشگاه دوک با شناسایی غبار و مواد معلق موجود در محیط چند خانه مورد آزمایش دریافتند که با ورود مواد نفتی به محیط زندگی و آزادسازی پیوسته ترکیبات شیمیایی از تجهیزات الکترونیک مورد استفاده در خانه، تاثیر هورمون‌های موجود در بدن و حتی عملکرد آن‌ها بر سلول‌های هدف دچار تغییر شده است. شناسایی مواد معلق موجود در محیط زندگی و شناسایی تاثیر آن‌ها بر عملکرد صحیح سیستم غدد درون‌ریز بدن نیازمند کار مطالعاتی و آزمایشی گسترده است که خوشبختانه محققان موفق به شناسایی برخی از این موارد شده‌اند. محققان معتقدند اگرچه برخی از ترکیبات شیمیایی در گروه مواد سمی قرار نمی‌گیرند، اما باید در نظر داشت که این مواد با تغییر در متابولیسم طبیعی بدن، زمینه را برای بروز علائم ثانویه تهدیدکننده سلامتی مثل چاقی مفرط آماده می‌کنند.


گریپ‌فروت را با چه دارو‌هایی مصرف نکنیم؟

کارشناسان سلامت هشدار می‌دهند از مصرف میوه و آب گریپ‌فروت با برخی دارو‌ها پرهیز کنند. به گفته این کارشناسان آب میوه گریپ‌فروت تاثیرگذاری برخی دارو‌ها به خصوص دارو‌هایی را که برای درمان فشار خون بالا و ضربان نامنظم قلب استفاده می‌شوند مختل می‌کند. برخی دارو‌های تجویزی و بدون نسخه که خوراکی هستند نباید با آب گریپ فروت مصرف شوند. در مورد بسیاری از دارو‌هایی که با آب گریپ‌فروت تداخل پیدا می‌کنند مصرف آب این میوه باعث می‌شود که داروی بیشتری وارد خون شود. زمانی که مقدار زیادی دارو در خون وجود داشته باشد، بدن با عوارض جانبی بیشتری روبه‌رو می‌شود. برخی از انواع دارو‌هایی که اثرگذاریِ آن‌ها با مصرف گریپ فروت مختل می‌شود شامل موارد زیر است:

دارو‌های استاتین پایین آورنده کلسترول همچون "زوکور"
دارو‌های کاهنده فشار خون همچون "پروکاردیا"
دارو‌های جلوگیری کننده از پس زدن عضو پیوندی همچون "ساندیمون"
دارو‌های ضد اضطراب همچن "بوسپیرون"

البته برخی دارو‌های دیگر هم در این فهرست قرار می‌گیرند؛ اما این تداخل دارویی همیشه ایجاد نمی‌شود و شدت تداخل نیز به عواملی، چون بدن فرد، نوع دارو و مقدار آب‌میوه مصرفی بستگی دارد.


کدام گوش درد‌ها خطرناک هستند؟

جام جم: افرادی که صرفاً به علت گوش درد به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و از درد، شکایت دارند متعدد هستند. گوش درد به دو دسته عمده تقسیم می‌شود یا داخل گوش ایجاد می‌شود که علت آن شامل عفونت‌ها، التهاب‌ها وضرباتی است که وارد شده، یا ممکن است منشا دیگری داشته باشد و در گوش احساس شود که ما به آن گوش درد راجعه می‌گوییم. نکته بسیار ساده در مورد گوش درد‌های دسته دوم، مفصل جلوی گوش یا مفصل گیج گاهی است که ممکن است به علت استفاده نامطلوب از آن یا ضربه، دچار التهاب شده باشد و دردش در داخل گوش احساس شود، ولی خود گوش، پرده گوش، کانال گوش، سیستم شنوایی، کاملا محفوظ و بدون عیب هستند. گوش درد‌ها اگر علت عفونی و التهابی داشته باشند، باید به طور جدی پیگیری و درمان شوند، ولی در بعضی موارد اتفاق می‌افتد که درد‌های سینوسی، مفصلی، دندانی و گیجگاهی در جلوی خود گوش یا حتی درد‌های گردن ممکن است با گوش درد خود را نشان دهند. بنابراین، پیگیری گوش درد‌هایی که به این شکل بروز می‌یابند قابل اهمیت هستند. بعضی بیماری‌های مزمن و گاه خطرناک، ممکن است گوش درد، تظاهر اولیه آن باشد؛ بنابراین اگر منشا درد در گوش باشد درمانش سخت نیست، ولی اگر در بیرون از گوش باشد باید به طور جدی پیگیری شود. در مواجهه با این بیماری، باید دردِ گوش را کاهش دهیم، علل زمینه‌ای را از بین ببریم و از دست زدن به گوش و دست کاری کردن آن دوری کنیم. رعایت این نکات باعث می‌شود سلامت کانال گوش و لاله گوش و دستگاه‌های اطراف گوش حفظ شود.


مایکرو ویو، موادمغذی را از بین می‌برد؟

بسیاری از ما باور‌ها و شایعات غذایی اغلب نادرستی شنیده یا خوانده‌ایم که باعث شده به دلیل ترس از بیماری‌ها در برابر مصرف برخی موادغذایی مقاومت کنیم. اما حقایق علمی، بسیاری از این باور‌ها را رد می‌کند. کلسترول تخم‌مرغ تاثیری بر کلسترول خون افراد سالم ندارد، اما می‌تواند کلسترول خون افراد مبتلا به دیابت، دارای کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی را به میزان کمی افزایش دهد. سفیده تخم‌مرغ کلسترول ندارد و فقط زرده حاوی کلسترول است. یک تخم‌مرغ بزرگ ۱۸۶ میلی‌گرم کلسترول دارد، در حالی که کلسترول موردنیاز فرد سالم روزانه ۳۰۰ میلی‌گرم و نیاز افراد مبتلا به دیابت، کلسترول بالا و بیماری‌های قلبی، ۲۰۰ میلی‌گرم است. تحقیقات نشان می‌دهد این ماده غذایی تاثیری بر سطح کلسترول ۷۰ درصد افراد ندارد و در ۳۰‌درصد از افراد افزایش کمی ایجادمی کند. کلسترول برای بدن مهم است و مولکول ساختاری غشاء همه سلول‌های بدن را که در ساخت هورمون‌های تستسترون، استروژن و کورتیزول نقش دارد، تشکیل می‌دهد. کالری‌های دریافتی در شب چاق‌کننده‌تر از کالری‌های اوایل روز هستند. معمولا تصور بر این است که سوخت و‌ساز بدن در پایان روز به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد، بنابراین بدن کالری‌های دریافتی را در شب مصرف نمی‌کند، اما حقیقت این است که هرچند متابولیسم هنگام شب کندتر از هنگام فعالیت روزانه صورت می‌گیرد، اما هرگز حتی در حالت خواب متوقف نمی‌شود. کالری‌هایی که شب مصرف می‌شوند تغییری در متابولیسم ایجاد نمی‌کنند یا کالری‌های بیشتری نسبت به کالری‌های روزانه به حساب نمی‌آیند. معادله افزایش وزن عبارت است از: دریافت کالری زیاد و سوزاندن کالری کم در طول یک روز صرف‌نظر از زمان مصرف.
مایکرو ویو، موادمغذی را ازبین می‌برد. مایکروویو یکی از امن‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای آماده کردن غذایی با موادمغذی سالم است. چیزی که باید به آن توجه داشت کمتر تفت دادن و کمتر جوشاندن موادغذایی است.

درد قفسه سینه چه زمانی خطرناک است؟

عضو هیئت مدیره اتروسکلروز (تصلب شرائین) ایران می‌گوید: درد‌هایی ناشی از حملات قلبی اصولا درد‌هایی هستند که در پشت جناق یا به عبارتی تخت سینه ایجاد می‌شوند. این دسته از درد‌ها در قفسه سینه منتشر شده و به شکل سوزشی، فشارنده و حس سنگین همراه است علاوه بر آن با انجام فعالیت حس درد بیشتر و با استراحت کمتر می‌شوند. البته در برخی از مواقع درد‌های ناشی از حملات قلبی ممکن است در مواقع استراحت نیز به سراغ افراد رود. درد در قفسه سینه یا حسی مانند احساس فشار یا سنگینی شایع‌ترین نشانه یک حمله قلبی محسوب می‌شود. معمولا با مصرف قرص‌های زیرزبانی درد افراد کاهش پیدا می‌کند، انتشار این درد‌ها می‌تواند در ۲ طرف سینه (چپ و راست) ایجاد شود، اما اکثرا در سمت چپ بروز می‌کند همچنین درد در نواحی فک تحتانی، گردن و بازوی چپ بسیار مشاهده می‌شود. اگر این درد‌ها همراه با حالاتی، چون تنگی نفس، تعریق و تپش قلب باشد بی شک در یک قدمی حملات قلبی قرار دارید. اما در رابطه با درد‌های نقطه‌ای که همراه با خم و راست شدن تشدید پیدا می‌کند معمولا درد‌های مربوط به قلب و حملات قلبی نیستند. افرادی که این دسته علائم را دارا هستند معمولا سن بالای ۳۰ سال داشته و علاوه بر آن درگیری یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، چربی خون بالا و فشارخون هستند و همچنین مصرف دخانیات در این افراد بسیار مشاهده می‌شود. اگر افراد با بیماری رو به رو شدند که دارای این نشانه‌ها بود اولین و مهم‌ترین اقدام این است که فرد را به هیچ وجه تکان نداده و تنها بیمار دراز بکشد و هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد، همچنین اکسیژن رسانی به بیماری را افزایش دهند و سریعا با اورژانس تماس بگیرند و در این میان دادن آسپرین بچه در اکثر موارد اوضاع را بهبود می‌بخشد. بسیار مشاهده می‌شود اطرافیان بیمار پشت او را ماساژ می‌دهند لازم به ذکر است این اقدام مناسبی نیست و ممکن است شرایط را سخت‌تر کند و تنها کمک مفید اطرافیان این است که فرد را در بی حرکت نگه دارند.


غذا‌هایی که شما را پیرتر از سن‌تان نشان می‌دهند!

آوای سلامت: دکتر آریل استاد، عضو آکادمی پوست آمریکا، می‌گوید: هر آن‌چه می‌خورید بر پوست تان تاثیر می‌گذارد؛ خوب یا بد. با این که کمی زیاده روی در خوردن خوراکی‌های مضر نمی‌تواند یک شبه پیرتان کند، عادت به رژیم غذایی نامناسب می‌تواند به فرآیند پیر شدن پوست تان شتاب دهد. دلایل متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند رژیم غذایی مملو از شکر، شما را پیرتر نشان دھد. وقتی که قند اضافی وارد بدن می‌شود، به کلاژن ھای پوست وصل شده و آن را سفت و غیر قابل انعطاف نشان می‌دھد. از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست جوان باعث ایجاد چروک ھای عمیق در آن شده و پوست را پیرتر نشان می‌دھد. نمک باعث کم شدن آب بدن می‌شود. در این حالت، شما دچار احساس خستگی می‌شوید و در نتیجه، ظاھر شما نیز خسته به نظر می‌رسد. به علاوه، نمک زیاد به بروز بیماری ھای کلیوی و بالا رفتن فشار خون، کمک می‌کند و با متابولیسم استخوان، تداخل پیدا می‌کند. ھمانند شکر، چربی ھای ترانس اضافی نیز پوست را سفت و غیر قابل انعطاف می‌کنند. این چربی ھا، سرخرگ ھا و رگ ھای خونی کوچک را مسدود و سفت می‌کنند و در نتیجه، پوست، پیر به نظر پیر می‌رسد. شکر موجود در خوراکی ھای شیرین، باعث بروز التھاب در بدن شده و پوست را چروکیده و پیر نشان می‌دھد. شیرین کننده ھای مصنوعی مثل آسپارتام با بروز سردرد و دردھای مفاصل در ارتباط ھستند و می‌توانند اشتیاق شما را برای خوردن شیرینی جات، افزایش دھند. قھوه و سایر خوراکی ھای کافئین دار نیز باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند و پوست را خسته نشان می‌دھند. نوشیدنی ھای گازدار به این دلیل که حاوی مقدار زیادی شکر ھستند، باعث از دست رفتن آب بدن می‌شوند. این امر باعث خستگی بدن و خسته به نظر رسیدن صورت می‌شود. به جای نوشیدنی ھای گازدار از آب استفاده کنید. سعی کنید که روزانه هشت لیوان آب بنوشید. غذاهای سرخ شده هم باعث از بین رفتن کلاژن پوست می‌شوند و پوست را چروکیده و خسته نشان می‌دهند.


انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۷۵۷/نکته_مایکروویو_موادمغذی_را_از_بین_می_برد_غذا_هایی_که_شما_را_پیرتر_از_سن_تان_نشان_می_دهند_تاثیر_تعاملات_اجتماعی_بر_اثرگذاری_شیمی_درمانی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: