Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@15:10:38 GMT

همزمان با مراسم 13 آبان؛ درس جغرافي دانش‌آموزان ايراني به ترامپ در 13 آبان/ خليج فارس هميشه فارس است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۸۷۶/همزمان_با_مراسم_۱۳_آبان_درس_جغرافی_دانش_آموزان_ایرانی_به_ترامپ_در_۱۳_آبان_خلیج_فارس_همیشه_فارس_است

همزمان با مراسم 13 آبان؛ درس جغرافي دانش‌آموزان ايراني به ترامپ در 13 آبان/ خليج فارس هميشه فارس است

خبرگزاري آريا - پيرو ياوه‌سرايي اخير رئيس جمهور آمريکا و استفاده از واژه مجعول بجاي «خليج فارس»، قرار است دانش‌آموزان متوسطه شرکت‌کننده در مراسم 13 آبان در سراسر کشور کتاب‌هاي جغرافياي خودشان (صفحه معرفي خليج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روي دست حمل کنند.
به گزارش جام نيوز به نقل از ميزان، امروز شنبه 13 آبان، سالروز سه حادثه مهم در تاريخ پرافتخار کشورمان است که هرکدام نقطه عطفي به شمار مي‌رود؛ «تبعيد حضرت امام خميني (ره) به ترکيه پيرو افشاگري عليه کاپيتولاسيون - 13 آبان 43»، روز دانش آموز (قتل عام دانش آموزان توسط مزدوران مسلط امريکائي- 13 آبان 57» و «تسخير لانه جاسوسي آمريکا به دست دانشجويان پيرو خط امام (ره) - 13آبان 58».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين روز به عنوان «روز مبارزه با استکبار جهاني» نامگذاري شده است.
حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي 10 سال قبل در ديدار دانش‌آموزان و دانشجويان بسيجي، در بخشي از بياناتشان فرمودند: «اگر چه اولين خاطره‌اي که از اين روز در ذهن تاريخي ملت ما ثبت شده است، سيزده آبان 1343، يعني سال‌ها قبل از تولد شماهاست. روزي که مزدوران امريکا که متأسفانه سال‌ها بر اين کشور فرمانروائي ميکردند، امام بزرگوار ما را به خاطر مبارزه‌ي با قانون امريکائي کاپيتولاسيون در قم دستگير کردند و از کشور تبعيد کردند، لکن در مقابل اين حادثه، سال‌ها بعد از آن، نوبت جوانان فرا رسيد که در ظرف تاريخي خود حوادث مهمي را در اين روز ثبت کنند؛ و کردند.
يک حادثه‌ي تلخ ديگر، سيزده آبان در سال 1357 بود که دانش‌آموزان ما به وسيله‌ي همان مزدوران مسلط امريکائي در کشور ما، جان باختند؛ قتل عام شدند. اين دومين ضربه‌اي بود که امريکا به وسيله‌ي ايادي خود بر ملت و کشور ما وارد کرد. لکن بعد از اين، سومين خاطره پيش آمد، که سيزده آبان سال بعد است؛ يعني سال 1358. اين دفعه سيلي جوانان ايراني به امريکا بود.
الان سالهاست که امريکائي‌ها در تبليغات خودشان اين حادثه‌ي سوم را به عنوان تعرض ايراني مطرح ميکنند و روي آن جنجال ميکنند، لکن دو حادثه‌ي قبل را فراموش ميکنند و از تاريخ حذف ميکنند. از اينجور خيانت‌ها در تاريخ زياد شده است، لکن حقيقت همين است که حادثه‌ي تصرف سفارت امريکا که مرکز جاسوسي امريکا بود، در واقع سيلي سخت جوانان ايراني بود به آن دولت و قدرت زورگو و مداخله‌گري که سال‌هاي متمادي کشور ما و ملت ما و منابع ما را در مشت خود ميفشرد.». 9 آبان 1386
مراسم متفاوت
مراسم 13 آبان هر سال با حضور خيل عظيم مردم و مسئولان در جاي جاي ايران اسلامي برگزار مي‌شود، اما مراسم 13 آبان امسال نسبت به سال‌هاي قبل متفاوت و با انگيزه بيشتري آنهم در جمع دانش آموزان برگزار خواهد شد. اين انگيزه پيرو ياوه سرايي اخير «دونالد ترامپ» رئيس جمهور سبک مغز آمريکا انجام شده است که در سخنراني خود بجاي استفاده از «خليج فارس» از واژه مجعول استفاده کرد.
واکنش سريع
البته بلافاصله حجت الاسلام و السملين حسن روحاني رئيس جمهور کشورمان شامگاه جمعه 21 مهر 1396 در يک نطق زنده تلوزيوني به اين ياوه گويي پاسخ داد و در بخشي از نطق خود خطاب به ترامپ گفت: «جغرافيا را هم بايد مطالعه کنند، چطور يک رييس جمهور اسم خليج معروف، تاريخي و جهاني را هنوز ياد نگرفته است همان خليج فارسي که متأسفانه ناوگان‌هاي آمريکايي، بي‌جهت و مداوم در اين منطقه رفت و آمد مي‌کنند، لااقل از نظاميان خودش مي‌پرسيد که در نقشه‌هايي که دست آنان هست، نقشه‌هايي که دست خلبان‌هاي خودش است، اسم اين خليج را چگونه نوشته اند؟ بنابراين جغرافيا را هم بايد بيشتر مطالعه کنند».
دانش آموزان درس مي‌دهند
پيرو ياوه‌سرايي اخير رئيس جمهور آمريکا و استفاده از واژه مجعول بجاي «خليج فارس»، قرار است دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در مراسم 13 آبان در سراسر کشور کتاب‌هاي جغرافياي خودشان (صفحه معرفي خليج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روي دست حمل کنند.
جزئيات مراسم
نصرت‌اله لطفي قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي، صبح روز سه شنبه 9 آبان در نشست خبري - که در سالن اجتماعات شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد - گفت: مراسم 13 آبان امسال، روز شنبه از ساعت 9:30 الي 11:30 صبح مقابل لانه جاسوسي سابق آمريکا واقع در خيابان طالقاني تقاطع خيابان شهيد مفتح با حضور گسترده اقشار مختلف مردمي برگزار خواهد شد. قرائت بيانيه‌هاي دانش آموزي، دانشجويي و اجراي سرود همگاني دانش آموزي و همچنين قرائت قطعنامه سراسري به عنوان آخرين مواضع ملت ايران از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم خواهد بود.
به گفته لطفي در بيش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور زنگ استکبارستيزي در ساعت 8 صبح 13 آبان نواخته مي‌شود، و دانش آموزان متوسطه شرکت کننده در مراسم 13 آبان در سراسر کشور کتاب‌هاي جغرافياي خودشان (صفحه معرفي خليج فارس) را به نشانه اعتراض به سخنان ترامپ بر روي دست حمل مي‌کنند.
قائم مقام شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي اين نکته را هم افزود که قرار است ٣ هزار و ٥٠٠ خبرنگار و عکاس و فيلمبردار مراسم ١٣ آبان را در کل کشور پوشش خبري دهند.
طبق اعلام لطفي، امير علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، سخنران مراسم روز 13 آبان در تهران خواهد بود و عزت االه ضرغامي رئيس پيشين صدا و سيما و عضو فعلي شوراي عالي فضاي مجازي در مشهد سخراني خواهد کرد.
آخرين مراسم
مراسم روز آبان سال 95 با حضور گسترده مردم در سراسر کشور برگزار شد و در حالي که کمتر از يک ساعت تا آغاز رسمي مراسم 13 آبان باقي مانده بود خيابان‌هاي منتهي به لانه جاسوسي آمريکا مملو از حضور مردم و دانش آموزان بود و شعار «مرگ بر آمريکا» بخش اصلي شعار حاضرين در اين مراسم را تشکيل مي‌داد. ضمن پخش بيانات امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري پيرامون آمريکا، غرفه‌هايي نيز به منظور آشنايي دانش آموزان با جنايت‌هاي آمريکا و اسرائيل بر پا شده بود.
امروز نيز مردم ايران اسلامي بار ديگر با حضور خود، ضمن خلق حماسه‌اي ديگر، ثابت خواهند کرد براي دفاع از منافع ملي جمهوري اسلامي ايران هم پيمان هستند و براي هميشه استوار خواهند ايستاد.
115

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۸۷۶/همزمان_با_مراسم_۱۳_آبان_درس_جغرافی_دانش_آموزان_ایرانی_به_ترامپ_در_۱۳_آبان_خلیج_فارس_همیشه_فارس_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: