Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@10:32:19 GMT

سازمان‌های تحت کنترل ترامپ با تحقیقات گسترده مواجه شده اند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۱۹۸/سازمان_های_تحت_کنترل_ترامپ_با_تحقیقات_گسترده_مواجه_شده_اند

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، واشنگتن پست نوشت دو سال پس از ریاست جمهوری دونالد ترامپ، تقریبا همه سازمان‌های تحت کنترل او در یک دهه گذشته با تحقیق و تفحص مواجه شده اند.
شرکت خصوصی ترامپ درگیر شکایاتی درخصوص معاملاتش با دولت‌های خارجی و تحقیقات قریب الوقوع دولتی درباره عملکرد مالیاتی اش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارزار انتخاباتی ترامپ در سال دو هزار و شانزده نیز با تحقیقات رابرت مولر مامور ویژه تحقیق امریکا مواجه است که درباره دخالت روسیه در این انتخابات تحقیق می‌کند و تا به الان به صدور کیفرخواست علیه رئیس کارزار انتخاباتی ترامپ و چهار تن از مشاورانش منتهی شده است.
مولر همچنین درباره دریافت کمک‌های خارجی غیرقانونی توسط کمیته برگزاری مراسم تحلیف ترامپ تحقیق کرده است؛ موضوعی که رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد سال آینده تحقیقات بیشتری را درباره آن به انجام رساند. موسسه خیریه ترامپ نیز درگیر دعوای حقوقی در نیویورک است که در آن این موسسه به عملکرد غیرقانونی مستمر متهم شده است.
تحقیقات فزاینده مجموعه‌ای از چالش‌های حقوقی را به وجود آورده اند که موقعیت ترامپ را در سومین سال ریاست جمهوری اش در کاخ سفید تهدید می‌کند. در چند هفته آینده، دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را بدست می‌گیرند و تحقیقات شان را درباره موارد مطرح شده و بسیاری موارد دیگر دنبال می‌کنند. پیامد‌های نهایی این اقدامات برای ترامپ هنوز مشخص نیست. رویه‌های سابق قضایی نشان می‌دهد رئیس جمهور به جرائم فدرالی متهم نمی‌شود. اما شاید دموکرات‌های مجلس در نهایت به دنبال استیضاح ترامپ باشند، اما فعلا برکناری وی از قدرت بعید به نظر می‌رسد: این امر مستلزم دو سوم رای سناست که تحت کنترل جمهوری خواهان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۱۹۸/سازمان_های_تحت_کنترل_ترامپ_با_تحقیقات_گسترده_مواجه_شده_اند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: