Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-29@00:00:03 GMT

اولین ناوگان اتوبوسرانی تمام الکتریکی دنیا در کدام شهر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۱۹۹/اولین_ناوگان_اتوبوسرانی_تمام_الکتریکی_دنیا_در_کدام_شهر_است

شنزن یکی از شهرهای چین، پذیرای تمام الکتریکی شدن ناوگان اتوبوسرانی تمام الکتریکی شده و خود را برای این مهم آماده می کند. شنزن یکی از بزرگترین شهرهای چین است که تبدیل به یک مرکز تجاری مهم در این کشور شده است و پیش بینی می شود در آینده به عنوان یک شهر لیدر کسب وکاری در جهان معرفی شود.به گزارش بلاغ،این موضوع موجب جنبه های دیگری نیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنژن در حال حاضر دارای بزرگ ترین ناوگان اتوبوسرانی تمام الکتریکی در سراسر جهان است. همه 16 هزار اتوبوسی که در این ناوگان فعالیت می کنند، کاملا برقی هستند. زمانی بود که از اتوبوس های دیزلی برای کنترل جاده استفاده می شد.مشکل خودروهای دیزلی چه بود؟

 این خودروها و اتوبوس ها به میزانی که هوا را آلوده می کردند، مضر شناخته می شدند و دولت ها به فکر راهکاری برای خلاصی از این خودروهای دیزلی افتادند. یکی از این راهکارها ورود سامانه تمام الکتریکی اتوبوس ها بود که این کار نیاز به بودجه زیادی داشت، اما شنزن اولین شهری بود که این کار را با موفقیت به انجام رساند و توانست ناوگان اتوبوسرانی خود را تمام الکتریکی کند.

کاهش گازهای گلخانه ای

هر کدام از اتوبوس های این ناوگان، با اتوبوس های الکتریکی جایگزین شده اند. این اتوبوس ها به طور قابل توجهی صدای کمتر داشته و گازهای گلخانه ای کمتری را منتشر می کنند. جوزف ما، معاون مدیر کل گروه اتوبوسرانی شنژن می گوید: «ما دریافتیم که اتوبوس ها سروصدای کمی دارند و حتی ممکن است افراد کوچک ترین صدایی را از آنها نشوند. او اضافه کرد که این موضوع به گونه ای است که حتی تعدادی از مسافرین از این شرکت اتوبوسرانی خواسته اند که صدای موتور مصنوعی برای آن ایجاد کنند تا مردم متوجه حرکت شوند. گروه اتوبوسرانی شنژن در حال بررسی این پیشنهاد است.

کاهش هزینه های سوخت

با توجه به برآوردهای شرکت ناوگان اتوبوسرانی تمام الکتریکی این شهر ، این اتوبوس ها می توانند به میزان 160 هزار تن زغالسنگ در سال ذخیره کنند و موجوب کاهش انتشار 440 هزار تنی گاز دی اکسید کربن شوند. لازم به ذکر است که هزینه های سوخت نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و همه این موارد به دلیل استفاده از نیروی برق بوده است.

شنزن همچنین می خواهد که تمام تاکسی های خود را نیز تمام الکتریکی کند. همه 22 هزار تاکسی ای که در شهر شنزن وجود دارند نیاز دارند که تا اخر ماه جاری تبدیل به اتوبوس های الکتریکی شوند. شرکت اتوبوسرانی شنزن در حال حاضر تعداد 4600 تاکسی را با تاکسی های الکتریکی جایگزین کرده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۱۹۹/اولین_ناوگان_اتوبوسرانی_تمام_الکتریکی_دنیا_در_کدام_شهر_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: