Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@04:13:16 GMT

عمق چاه های آب کشاورزی رفسنجان به 300متر رسید

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۲۰۱/عمق_چاه_های_آب_کشاورزی_رفسنجان_به_۳۰۰متر_رسید

عمق چاه های آب کشاورزی رفسنجان به 300متر رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حمید ملانوری فرماندار رفسنجان در نشست حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان افزود: اضافه برداشت آب از این سفره های زیرزمینی منطقه رفسنجان موجب به وجود آمدن بحران آب در این منطقه شده است.
وی تصریح کرد: وجود چاههای عمیق، تغییرات جوی و آب و هوایی از جمله بارش تگرگ، توفان، گرمازدگی، سرمازدگی و غیره موجب شده خساراتی در محصول پسته این شهرستان بوجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باید در هر هکتار باغ پسته رفسنجان هزار و 400 کیلوگرم محصول برداشت شود اما با بروز این تغییرات آب و هوایی طی سالهای گذشته این میزان به 400 کیلوگرم در هر هکتار کاهش یافته است.
فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: امسال نیز برآورد برداشت محصول این بود که هزار و 500 کیلوگرم در هکتار داشته باشیم که بروز حوادث تگرگ، گرما و تندباد در مناطق مختلف رفسنجان معادلات ما را به هم ریخت و 30 درصد از محصول از بین رفت.
ملانوری افزود: بحث باروری ابرها مطرح شده و انجام این امر و توسعه آبیاری نوین نوید خوبی برای حفظ و احیای منابع آبی است و در حوزه حفاظت از منابع آب برنامه ها در حال مدیریت است.
ملانوری گفت: وزارت نیرو سال گذشته دشت رفسنجان را بحرانی ترین دشت آبی کشور اعلام کرده است .
انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۰۱/عمق_چاه_های_آب_کشاورزی_رفسنجان_به_۳۰۰متر_رسید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: