Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@13:42:58 GMT

اردبیل| جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۱۲۶۹/اردبیل_جشنواره_تجلیل_از_تعاونی_ها_و_کارآفرینان_برتر_استان_برگزار_شد

اردبیل| جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان برگزار شد

جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار شد. ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر استان اردبیل ظهر امروز با حضور مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور و معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

10 الی 16 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نام‌گذاری شده و این مراسم نیز در راستای تجلیل از کارآفرینان، تعاونی‌ها و کارورزان برتر استان اردبیل برگزار شد.

فعالیت یک هزار و 708 تعاونی در استان اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت: 13 شهریور ماه به عنوان روز تعاون نام‌گذاری شده و جشنواره تجلیل از تعاونی‌ها و کارآفرینان استان اردبیل نیز به مناسبت فرارسیدن این روز و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی خدمات و ایجاد رقابت سالم بین تعاونی‌ها برگزار می‌شود.

قاسم رحیمی گفت: یک هزار و 708 تعاونی در سطح استان اردبیل فعالیت دارند که یک هزار و 60 تعاونی در این جشنواره شرکت کردند که از جمله شاخص‌های مهم ارزیابی می‌توان به فعالیت تعاونی‌ها در سالهای گذشته، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و فعالیت در حوزه صادرات اشاره کرد.

وی افزود: این مراسم هر سال در راستای تجلیل از فعالان حوزه تعاونی‌ها و کارآفرینی که نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و نیز رشد اقتصادی جامعه دارد برگزار می‌شود و امسال نیز 18 تعاونی برتر در استان اردبیل انتخاب و در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در کنار تجلیل از تعاونی‌های برتر استان برنامه تجلیل از کارآفرینان برتر استان که نقش بسیار حائز اهمیتی در ایجاد اشتغال داشته‌اند نیز امروز برگزار و از فعالان این حوزه تجلیل می‌شود.

نقش مهم تعاونی‌ها در افزایش آمار صادرات

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تعاونی‌های در ایجاد اشتغال ظرفیت بسیار مناسبی دارند، اظهار داشت: استاندار اردبیل قول ایجاد 20 هزار شغل جدید در استان اردبیل را داده‌اند که تعاونی‌ها می‌توانند سهم بالایی در رابطه با ایجاد اشتغال در سطح استان اردبیل داشته باشند و انتظار داریم که در این حوزه تلاش کنند.

بهمن حسین زاده گفت: تعاونی‌ها نقش مهمی نیز در افزایش آمار صادرات کالاها و محصولات تولید شده در استان می‌توانند ایفا کنند چرا که ظرفیت رسیدن به درآمد 70 میلیون دلار با بهره‌گیری از کمک تعاونی‌ها در حوزه صادرات وجود دارد.

وی افزود: با تلاش‌ها و رایزنی‌ها صورت گرفته بعد از 15 سال، گمرک بیله‌سوار به صورت 24 ساعته فعالیت دارد که تعاونی‌های استان اردبیل باید از این فرصت برای افزایش آمار صادرات و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه استفاده کرده و در بخش‌های مختلف فعالیت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: اشتغال پایدار روستایی نیز برای ایجاد اشتغال در روستاهای استان اردبیل در حال اجرا می‌باشد و حل مشکلات سرمایه‌گذاران و کار آفرینان مربوط به این حوزه نیز طی یک جلسه با حضور مدیران ارشد استان برطرف و سرمایه‌گذاری تسهیل می‌شود.

حسین زاده بیان کرد: در حال حاضر که کشورهای با تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی مواجه بوده، اهمیت به تولید داخل و حمایت از کارآفرینان و تعاونی‌های مولد اشتغال باید مورد توجه هرچه بیشتر نهادهای دولتی باشد.

تعاونی‌ها و کارآفرینان برتر تجلیل شدند

در این مراسم شرکت تعاون فرش دستبافت هنرمندان طلا بافت سبلان، شرکت تعاونی اعتبار فرهنگیان نمین، شرکت تعاونی تار و پود عنبران، اتاق تعاون استان اردبیل، شرکت تعاونی قالیبافی آراز بافت سبلان غرب، شرکت تعاونی آرتا نوین سرام و شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان به عنوان تعاونی‌های برتر تجلیل شد.

شرکت تعاونی دهیاری گستره بالیخلو، شرکت تعاونی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون، شرکت تعاونی 256 مرغ مادر گوشتی، شرکت تعاونی مهرپرور سبلان، شرکت تعاونی تولید کنندگان فرض دستبافت اردبیل، شرکت تعاون زرین هنر مغان و شرکت تعاونی تاکسیرانی اردبیل از دیگر تعاونی‌های برتر بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

شرکت تعاونی 256 مرغ مادر گوشتی و شرکت تعاونی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون نیز به عنوان تعاونی‌های سبز تجلیل شدند.

سوره شکوهی، کمال فتحی بیطرف، مهدی اشجع، صمد نوری و رضا اعلمی نیز به عنوان کارآفرینان برتر استان اردبیل انتخاب و تجلیل شدند.

انتهای پیام/م

R41374/P1486/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۱۲۶۹/اردبیل_جشنواره_تجلیل_از_تعاونی_ها_و_کارآفرینان_برتر_استان_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: