Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@09:40:29 GMT

روستاهای هدف گردشگری حاجی آباد راه ارتباطی ندارند/ احداث جاده بخوان-رائیز خواسته بحق مردم فارغان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۴۱۷۲/روستاهای_هدف_گردشگری_حاجی_آباد_راه_ارتباطی_ندارند_احداث_جاده_بخوان_رائیز_خواسته_بحق_مردم_فارغان

روستاهای هدف گردشگری حاجی آباد راه ارتباطی ندارند/ احداث جاده بخوان-رائیز خواسته بحق مردم فارغان

روستاهای تیدر و بخوان و دهنه میمند،جزء مناطق گردشگری و توریستی هرمزگان بشمار می روند که بازگشایی راه این محور می تواند در صنعت گردشگری نقش مهمی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم حاجی آباد، یکی از خواسته های منطقی و بجای مردم شهر فارغان، احداث راه ارتباطی روستاهای بخوان، رائیز،باغان، بررود، بناب، سردر، باباکوهی، پرعابدنیه، تل مرا، زمین سیاه، سیرمند، سیاهک، سرگلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اینکه کار مطالعاتی این محور انجام شده،اما در عمل هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و اهالی به جد پیگیری نتیجه از طریق ادارات زیربط هستند و در کمیته برنامه ریزی نیز این مهم مطرح و نسبت به رفع مشکل یاد شده اقدامات لازم انجام شده است.

روستاهای تیدر و بخوان و دهنه میمند،جزء مناطق گردشگری و توریستی است که بازگشایی راه این محورمی تواند در صنعت گردشگری نقش مهمی داشته باشد.

کم کردن مسافت 150کیلومتری به فاصله بیست کیلومتری منطقه سیرمند به مرکز بخش که از لحاظ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کم کردن مسافت 250 کیلومتری این بخش به مرکز استان به 150 کیلومتر از نظر صرفه جویی در مصرف سوخت و وقت اهالی در مسافرت به مرکز استان دارای اهمیت است.

با توجه به اینکه اهالی منطقه سیرمند از قرابت فامیلی با اهالی شهر فارغان و روستاهای اقماری برخوردارند، برای ایاب و ذهاب شان، باز شدن این محور بسیار حائز اهمیت است.

مهمترین هدف استفاده از این محور به عنوان پدافند غیرعامل با توجه به وجود دو تونل در مسیر اصلی تونل تنگه زاغ، تونل گهکم و استفاده از این محور در زمانهای خاص،ضروری می باشد.

لذا با توجه به تخصیص اعتبار 150 میلیون تومانی و طبق توافقنامه سال 89 سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، این محور جزء پروژه های اجرایی  و مطالعات طرح نیز در سنوات گذشته توسط شرکت مشاور انجام گردیدکه متن جلسه شورای اداری مورخ 24 / 9/ 96 با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی)آقایان مرادی،تختی، آشوری( و همچنین معاونت محترم امور عمرانی استانداری (مهندس مدرس) یکی از خواسته های مشترک مردم و مسئولین باز گشائی محور رائیز به بخوان بوده که مقرر گردید،سازمان محیط زیست در خصوص صدور مجوز لازم جهت اجرای پروژه ظرف مدت 10 روز اقدام نماید؛ اما

متاسفانه با گذشت بالغ بر یک ماه از این مصوبه هیچ گونه اعلام نظری از سوی سازمان مربوطه صورت نگرفته است.

با توجه به اینکه شغل اکثر مردم کشاورزی می باشد و جهت انتقال محصولات به مرکز استان، باید مسافت 250 کیلومتری را بپیمایند که با بازگشایی این مسیر فاصله را به 150 کیلومترکاهش می دهد که موجب سرعت بخشیدن در انتقال محصولات، هزینه و استهلاک کمتر و همچنین کرایه خودرو می باشد.

با توجه به اینکه تعداد 12 روستا از روستاهای بخش فارغان با جمعیتی بالغ بر 3000 نفر در منطقه سیرمند می باشند،وجود این راه می تواند موجب خدمات رسانی بیشتر ، در زمینه های امداد و نجات، بهداشت و درمان ،آموزش و پرورش، اتفاقات غیر مترقبه، اهمیت منطقه و سایر خدمات که در حال حاضر از بخش مرکزی پوشش داده می شود که  این موضوع باعث ایجاد ناهماهنگی هایی نیز در زمان بروز بحران می گردد.

در خصوص بحث زیست محیطی منطقه لازم به ذکر است محدوده تخریب شده، طبق برآورد حدود 5 هکتار می باشد، که طی صحبت های بعمل آمده با مسئولین بخش ، این تخریب با کاشت درختان بومی منطقه قابل جبران است.

بطور یقین یک آتش سوزی می تواند حدود 200 هکتار از درختان و پوشش گیاهی همین منطقه را از بین ببرد که این اتفاق در تابستان امسال رخ داد.

پس وجود یک جاده با تخریب پنج هکتار پوشش گیاهی، بدون در نظر گرفتن کاشت جایگزین ، به هیچ وجه قابل مقایسه با آتش سوزی 200 هکتاری نمی باشد و چنانچه این جاده بازگشایی شده بود این اتفاق تلخ به هیچ وجه و با این شدت شکل نمی گرفت.

یکی از مقوله های پیشرفت و ترقی هر منطقه ای، راه ارتباطی است،روستاهای تیدر و بخوان و دهنه میمند،جزء مناطق گردشگری و توریستی است که بازگشایی راه این محور می تواند در صنعت گردشگری نقش مهمی داشته باشد.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۴۱۷۲/روستاهای_هدف_گردشگری_حاجی_آباد_راه_ارتباطی_ندارند_احداث_جاده_بخوان_رائیز_خواسته_بحق_مردم_فارغان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: