Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:44:12 GMT

ابر مصنوعی چگونه تشکیل می‎شود؟ +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۵۳۶/ابر_مصنوعی_چگونه_تشکیل_می_شود_فیلم

ابر مصنوعی چگونه تشکیل می‎شود؟ +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بارور کردن ابرها در بسیاری از مناطق جهان مورد آزمایش قرار گرفته است تا کشورهایی که با بحران کم آبی مواجه هستند بتوانند به آب دسترسی داشته باشند. این اقدام  هرساله در فصول مناسب و توسط برنامه‌های منظمی صورت می‌گیرد.

تولید باران با روش‌های مصنوعی و غیرطبیعی بارور کردن ابر نامیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیل اصلی این عمل افزایش میزان بارش است در برخی موارد هم برای آتش سوزی جنگل ها به سرعت ابر ها را بارور می‌کنند تا از آتش‌‍‌سوزی بیش از حد در جنگل جلوگیری شود البته در این میان عوامل مهمی مثل رطوبت, دما و شرایط جوی در ایجاد ابر مصنوعی نقش بسزایی دارند.

در یکی از کشورهای پیشرفته غربی, ماشینی جدید برای ایجاد ابر و همچنین بارور کردن آن تولید شده است که باعث ایجاد باران در مناطق خشک و کم آب می‌شود.

نحوه کار ماشین تولید ابر را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

نحوه تولید ابر و بارش باران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۵۳۶/ابر_مصنوعی_چگونه_تشکیل_می_شود_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: