Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@14:55:57 GMT

آیت‌الله وحید خراسانی: همه در روز شهادت امام حسن عسکری بیرون بیائید

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۷۱۷/آیت_الله_وحید_خراسانی_همه_در_روز_شهادت_امام_حسن_عسکری_بیرون_بیائید

آیت‌الله وحید خراسانی: همه در روز شهادت امام حسن عسکری بیرون بیائید

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی از هیئتهای مذهبی خواست در روز شهادت امام حسن عسکری(ع) بیرون بیایند.

به گزارش جماران، این مرجع تقلید در درس خارج فقه امروز خود اظهار داشت: این مملکت، مملکت امام زمان علیه‌السلام است. همه شما هم بر سر سفره احسان او نشسته اید، برای پدر او چه کردید؟

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

ما ای ولی عصر! لیس لنا الا القصور و الا التقصیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ان شاء الله همه هیئات روز شهادت آن حضرت بیرون بیایند. مبادا این فرصت را از دست بدهند. هر هیئتی که بیرون بیاید تسلیت به ولیعصر عجل الله تعالی فرجه است و او قطب دائره امکان است.

تو بندگی چو گدایان بشرط مزد مکن

که خواجه خود روش بنده پروری داند

 

متن کامل سخنان حضرت آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه امروز خود به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیه الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم الی یوم الدین .

امام کیست؟

چون پیشآمد شهادت امام ابو محمد حسن بن علی العسکری است . معرفت امام از اوجب واجبات است. این جا دو بحث است: یک بحث کبری: امام کیست؟ یک بحث صغری: امام یازدهم کیست؟ هر دو بحری است لا یدرک قعره.

اما امام کیست ؟ الامام واحد دهره. این جمله شرح مفصلی دارد. سه مرحله است: اول: زمان، وعاء زمانیات و مادیات. دوم: دهر وعاء مجردات. سوم: سرمد . هریک شرح مفصلی دارد .

الامام واحد دهره نه زمان هم زمان و زمانیات، هم مجردات از زمان، همه تحت سیطره فرمان ولی عصر است ، مستثنی فقط سرمد است که مربوط است به ذو الجلال و الاکرام. لذا فرمود: الامام واحد دهره، نه واحد زمانه؛ چون هم زمانیات و هم مجردات تحت سیطره قطب دائره وجود است . این کبری .

امام حسن عسکری علیه السلام کیست؟

اما صغری : امام یازدهم کیست ؟ بهت انگیز است یک جوان بیست و هشت ساله. تعبیر حدیث لوح عقل را مبهوت می کند، از شیخ طوسی تا شیخ انصاری در فهم این کلمه در مانده است. حدیث لوح تعبیر راجع به امام یازدهم این است الخازن لعلمی. اصلا گفتنش محیر العقول است منتهی فقهی نیست فقه الله الکبر معرفه الامام است. علمی که لا یعزب عن علمه مثقال ذره؛ علم ربوبی عقل را حیران می کند . تعبیر حدیث لوح نسبت به امام یازدهم بهت انگیز است: الخازن لعلمی؛ آن علمی که لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین، همه خزینه اش این جوان ۲۸ ساله است.

الخازن لعلمی . اولا کلمه خازن باید تحقیق شود. دوم علمی . خزینه، گنجینه محیط، آن هم محیط به چه محاطی ؟ محیط به علم خدا . علم خدا لا حد له و لا عدّ له . آیا محیط به ما لا حد له و لا عد له چه مقامی دارد ؟ این تعبیر حدیث لوح است .

امام حسن عسکری علیه السلام نور الله است

اما عبارتی که در زیارت معتبره آن حضرت است عقل را متحیر می کند : السلام علیک یا نور الله فی ظلمات الارض. امام یازدهم این است ! نور خداست. نور خدا!!! اگر آیه نور را بفهمی؟ الله نور السموات و الارض. این زیارت صغری ؛ آن آیه کبری. نتیجه ی این قیاس شکل اول این است که این جوان ۲۸ ساله محیط به تمام عوالم وجود است . این شمه ای از حدیث لوح یک نظر او کیمیای وجود است

بعد ظهور این مقام :

روی ابو هاشم … – متن روایت این است- ابو محمد حسن بن علی یومی به صحرا سوار شد فرکبت معه. او جلو؛ من هم پشت سر. ناگهان عرض لی فکری. آن فکر چه بود ؟ متفکر شدم در دینی کان علی قد آن اجله فجعلت افکر من أنی از چه وجهی این دین را قضا کنم ؟ من در این اندیشه. ناگهان التفات کرد به من فرمود: یا ابا هاشم! الله یقضی. خدا دینت را قضا می کند . این جمله یعنی چه؟ ثم انحنی. بعد منحنی شد از اسبی که سوار بود یک خط روی زمین کشید، بعد فرمود: ابا هاشم! بردار. من نگاه کردم دیدم یک قطعه شمش طلای ناب است. به نظر این جور خاک را منقلب می کند. ما کجا او را شناختیم ؟

برداشتم. فکر کردم این برای قضای دینم اما برای زندگی چه کنم ؟ من در این اندیشه؛ او خم شد خطی روی زمین کشید؛ بعد فرمود: بردار. خم شدم دیدم شمش دیگری است. هردو شمش را برداشتم.

این قضیه حیرت انگیز. اولا محیط به تمام افکار است. ثانیا مقلب جواهر وجود است. این جمله که فرمود: الله یقضی، خدا دینت را قضا می کند بعد خم شد، معنی اش این است که أنا ید الله. آن اللهی که یقضی دینک دست توانای او منم. این امام یازدهم است. این زندگی عقل را مبهوت می کند .

وظیفه همه شما ارشاد مردم است اولا عظمت او را تفهیم کنید. خازن علمی. افسوس که وقت نیست. خازن علمی یعنی چه ؟

هر خزینه ای محیط است بما یُخزن. کسی که محیط به علم خداست. آیا از شیخ طوسی تا شیخ انصاری قدرت درک این مقام را دارد ؟ خازن علمی . این جمله اولی .

حرکت هر هیئتی تسلیتی به ساحت ولی عصر علیه السلام است

این مملکت، مملکت امام زمان است. همه شما هم بر سر سفره احسان او نشسته اید، آیا برای پدر او چه کردید؟

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید * شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

ما ای ولی عصر لیس لنا الا القصور و الا التقصیر. ان شاء الله همه هیئات روز شهادت آن حضرت بیرون بیایند. مبادا این فرصت را از دست بدهند . هر هیئتی که بیرون بیاید تسلیت به ولی عصر است و او قطب دائره امکان است

تو بندگی چو گدایان بشرط مزد مکن * که خواجه خود روش بنده پروری داند

اللهم کن لولیک الحجه بن الحسن صلواتک علیه وعلی آبائه، فی هذه الساعه وفی کل ساعه ولیا وحافظا وقائدا وناصرا ودلیلا وعینا حتی تسکنه أرضک طوعا وتمتعه فیها طویلا

آجرک الله یا بقیه الله بمصابک بأبیک ابی محمد الحسن بن علی العسکری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۷۱۷/آیت_الله_وحید_خراسانی_همه_در_روز_شهادت_امام_حسن_عسکری_بیرون_بیائید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: