Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:18:14 GMT

تظاهرات مخالفان و موافقان توافق جدید مهاجرتی در بروکسل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۵۷۶۷/تظاهرات_مخالفان_و_موافقان_توافق_جدید_مهاجرتی_در_بروکسل

تظاهرات مخالفان و موافقان توافق جدید مهاجرتی در بروکسل

تهران - ایرنا - هزاران نفر از مردم بلژیک روز یکشنبه در مخالفت و موافقت با توافق مهاجرتی سازمان ملل در خیابان های بروکسل تظاهرات کردند؛ توافقی که موجبات سقوط دولت بلژیک را فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، پلیس بلژیک اعلام کرد که حدود پنج هزار و 500 نفر در تجمعی که به همت احزاب راستگرا تشکیل شد، به نشانه مخالفت با این پیمان شرکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گردهمایی در منطقه ای از پایتخت بلژیک برگزار شد که نهادهای اصلی اتحادیه اروپا در آن دایر است.
همچنین حدود یکهزار نفر در تظاهرات جداگانه ای که از سوی گروه های چپگرا و سازمان های غیر دولتی سازمان دهی شده بود، در حمایت از توافق مهاجرتی سازمان ملل متحد حضور یافتند.
حزب راستگرای N-VA بلژیک که بزرگترین حزب در پارلمان این کشور است، وزرای خود از ائتلاف حاکم را در اعتراض به امضای توافق مهاجرتی سازمان ملل از سوی نخست وزیر بلژیک، خارج کرد.
شبکه خبری اسپوتنیک نیز گزارش داد که شورای امنیت ملی بلژیک روز شنبه ممنوعیت برگزاری تظاهرات علیه توافق مهاجرتی سازمان ملل را لغو کرد.
فراخوان برگزاری این تظاهرات با اسم رمز «راهپیمایی علیه مراکش» در شبکه اجتماعی فیس بوک داده شده بود.
پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد برای مهاجرت امن، منظم و قاعده‌مند در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) به تائید 193 کشور عضو این سازمان به جز آمریکا رسید، اما فقط 164 کشور به طور رسمی ذیل آن را امضا کردند.
این مساله، انتقادهای سیاستمداران اروپایی را در برداشته است که در مورد افزایش موج مهاجرت به اروپا هشدار داده اند.
10 کشوری که عمدتا در شرق اروپا واقعند، از این پیمان غیرالزام آور خارج شده اند. سازمان ملل پس از هجوم یک میلیون آواره و پناهجو به اروپا در سال 2015، کار روی این پیمان را آغاز کرد. بسیاری از این آوارگان، از جنگ در سوریه و فقر در آفریقا به این قاره پناه بردند.
پیمان مهاجرتی سازمان ملل معرف تلاش جامعه جهانی در زمینه اتخاذ رویکردی واحد در مورد همه جوانب مهاجرت است.
این معاهده همچنین با هدف کاهش مهاجرت های غیرقانونی، کمک به مهاجران و بازگرداندن آنها به کشورهای مبداشان مورد تائید قرار گرفته است.
در این توافق از کشورهای امضا کننده خواسته شده است بازداشت را به عنوان آخرین حربه به کار بندند. موج عظیم آوارگان و مهاجران در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم، مشوق تصویب این توافق بوده است.
اروپام**9109**1908

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۵۷۶۷/تظاهرات_مخالفان_و_موافقان_توافق_جدید_مهاجرتی_در_بروکسل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: