Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@16:35:18 GMT

وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه الکترونیکی به اداره کل ثبت احوال ارسال می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۶۰۲۲/وقایع_ازدواج_و_طلاق_از_طریق_سامانه_الکترونیکی_به_اداره_کل_ثبت_احوال_ارسال_می_شود

وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه الکترونیکی به اداره کل ثبت احوال ارسال می‌شود

خبرگزاری میزان- مدبرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: با تعاملات صورت گرفته وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه الکترونیکی دفاتر ازدواج و طلاق به اداره کل ثبت احوال استان کرمان ارسال می‌شود و بانک اطلاعاتی این اداره بروز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رضا طالبی زاده مدبرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جلسه با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ضمن بیان اینکه لازمه حرکت به سوی دولت الکترونیک تعامل دستگاه قضایی با دیگر ادارات است، گفت: مکاتبات و استعلامات بین دادگستری و اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان به صورت کاملا الکترونکی انجام می‌شود و درصدد هستیم این تعامل را با سایر ادارات متولی امر زمین و مسکن برقرار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام قضایی با اشاره به اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از طریق سامانه احراز هویت ثبت احوال جلوی بسیاری از تخلفات را گرفته است، خاطر نشان کرد: با تعامل صورت گرفته وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه الکترونیکی دفاتر ازدواج و طلاق به اداره کل ثبت احوال استان کرمان ارسال می‌شود و بانک اطلاعاتی این اداره بروز می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان ضمن اشاره به محرمانه بودن اطلاعات مالکیتی افراد افزود: تنها راه دسترسی به اطلاعات مالکیتی افراد اخذ دستور قضایی است.

طالبی زاده ضمن همراهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در بازدید از سامانه‌های مانیتورینگ طرح شمیم و مرکز داده (دیتا سنتر) اظهار کرد: با تثبیت کامل اراضی دولتی و غیر دولتی سطح استان تا پایان مدت پنج ساله قانون جامع حدنگار، بانک جامع اطلاعات املاک تمکیل شده و اطلاعاتی از قبیل مشخصات مالک، آدرس، مساحت ملک به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۰۲۲/وقایع_ازدواج_و_طلاق_از_طریق_سامانه_الکترونیکی_به_اداره_کل_ثبت_احوال_ارسال_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: