Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@16:23:54 GMT

تمامی وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه‌ای متمرکز صورت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۶۰۲۳/تمامی_وقایع_ازدواج_و_طلاق_از_طریق_سامانه_ای_متمرکز_صورت_می_گیرد

تمامی وقایع ازدواج و طلاق از طریق سامانه‌ای متمرکز صورت می‌گیرد

خبرگزاری میزان- کارگر گفت: ثبت تمامی وقایع ازدواج و طلاق شامل عقد نکاح دائم و موقت، واقع طلاق رجوع به زوجیت، فسخ نکاح و بذل مدت از طریق سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق متمرکز صورت می‌گیرد. هاشم کارگر معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان درباره سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق اظهار کرد: سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال 1391 راه اندازی شد و در حال حاضر در تمامی دفاتر ازدواج و طلاق مورد بهره برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در فاز نخست ثبت الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق و تبادل الکترونیک اطلاعات وقایع ازدواج و طلاق با سازمان ثبت احوال بوده است.
این مقام مسئول ادامه داد: ثبت تمامی وقایع ازدواج و طلاق شامل عقد نکاح دائم و موقت، واقع طلاق رجوع به زوجیت، فسخ نکاح و بذل مدت در دفاتر ازدواج و طلاق از طریق این سامانه متمرکز صورت می‌گیرد.
کارگر با اشاره به برخی از ویژگی‌های مهم و کارکردی سامانه ازدواج و طلاق بیان کرد: ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات سردفتران به جهت استفاده از اطلاعات به روز سردفتران و وضعیت فعالیت و صلاحیت آنان و ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی جهت کنترل صحت اطلاعات اشخاص سند و در قید حیات یا ممات بودن وی از ویژگی‌های مهم این سامانه است
وی گفت: ارتباط برخط با پایگاه اطلاعات بخشنامه‌های ثبتی مانند افراد محجور، اسناد و مدارک هویتی فاقد اعتبار، انجام کنترل‌های سیستمی لازم در فرآیند ثبت واقعه، ثبت متمرکز وقایع ازدواج و طلاق پشتیبانی فنی متمرکز از سامانه و مکانیزه کردن توزیع اوراق نکاحیه و طلاق از جمله نکات و کارکردهای کلیدی این سامانه جامع است.
معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: بر اساس ویژگی‌های فوق الذکر، تبادل الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق با سازمان ثبت احوال کشور، ایجاد تسهیل و تسریع در ثبت وقایع ازدواج و طلاق و کاهش مراجعات حضوری و پیشگیری از جعل و تخلفات در ارتباط با وقایع ازدواج و طلاق ازمهمترین دستاوردهای راه اندازی این سامانه است.
کارگر خاطرنشان کرد: ارتقای سلامت اداری درحوزه ثبت وقایع ازدواج و طلاق، ارتقای نظام حفظ و نگهداری از اطلاعات وقایع ازدواج و طلاق، دستیابی به آمار و اطلاعات قابل اتکاء جهت تحلیل های اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق، امکان نظارت وبازرسی برخط وقایع ازدواج و طلاق و امکان ارائه آمار و اطلاعات لازم به مراجع ذیربط به صورت برخط از دیگر ویژگی‌های سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۰۲۳/تمامی_وقایع_ازدواج_و_طلاق_از_طریق_سامانه_ای_متمرکز_صورت_می_گیرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: