Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:10:35 GMT

اعطای جایزه زیست ایران به 14 شرکت و فناور برتر/عقد قرارداد برای تولید 13 دارو

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۶۸۹۲/اعطای_جایزه_زیست_ایران_به_۱۴_شرکت_و_فناور_برتر_عقد_قرارداد_برای_تولید_۱۳_دارو

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از تلاش صندوق زیست فناوری برای عقد قرارداد تولید 19 دارو خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون 13 دارو به عقد قرارداد منجر شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر مصطفی قانعی در نشست خبری امروز زیست فناوری را یکی از حوزه‌های مناسب برای تحقق اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: این حوزه برای رسیدن به اهدافی چون اقتصاد دانش بنیان، اشتغال فارغ التحصیلان و کسب درآمد مثمر ثمر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه زیست فناوری ایران با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه راهکاری برای تحقق این 3 هدف فوق است، یادآور شد: این نمایشگاه با هدف فراهم کردن محیط مناسب برای آشنایی و تفاهم میان عرضه کنندگان فناوری و متقاضیان، تسهیل ایجاد ارتباط و هممکاری میان بخش‌های علمی، صنعتی و تجاری و ترویج عمومی زیست فناوری از طریق آشنایی جامعه با محصولات و کاربرد آنها در زندگی روزمره برگزار می‌شود.

قانعی ادامه داد: این نمایشگاه از روز دوشنبه، 27 شهریورماه آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه، 29 شهریور در مصلای امام خمینی (ره) ادامه دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه یادآور شد: اعطای جایزه زیست ایران یکی از بخش‌های این نمایشگاه است که از سوی ستاد توسعه زیست فناوری و با مشارکت فعالان این حوزه در سطح ملی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جایزه زیست ایران، 14 جایزه به 6 گروه از فعالان زیست فناوری اعطا می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس این جایزه به 3 شرکت‌ تولیدی، 3 شرکت دانش‌بنیان نوپا، 3 شرکت فناوری، 3 پژوهشگر برتر، یک مرکز رشد و یک شرکت صنعتی اختصاص می‌یابد.

قانعی با بیان اینکه از 14 جایزه اعطا شده، 11 مورد آن مربوط به فناوران است، تاکید کرد: این جایزه،تسهیلات 4.5 میلیارد تومانی است که به افرادی که بتوانند موجب تحول در شرکت‌ها شوند، اعطا می‌شود.

وی اعطای این تسهیلات را زمینه‌ای برای ایجاد رقابت میان شرکت‌های دانش‌بنیان ذکر کرد و ادامه داد: علاوه بر آن 500 میلیون تومان گرنت پژوهشی در اختیار محققان مراکز رشد و شرکت‌های فناوری اعطا خواهد شد.

همکاری ستاد توسعه زیست فناوری با نهادهای دولتی

قانعی با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال فارغ التحصیلان، گفت: در این راستا طرحی با وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و علوم، تحقیقات در دستور کار داریم که بر اساس آن زیرساختی فراهم شد تا از این پس فارغ‌التحصیلان دانشگاهی حوزه‎های مرتبط با زیست فناوری بیکار نباشند.

توسعه صادرات زیست‌فناوری به کشورهای هدف

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری به بیان اقدامات این ستاد در زمینه توسعه صادرات محصولات زیست فناوری پرداخت و گفت: در این راستا مکاتباتی از طریق وزارت امور خارجه با کشورهای هدف به منظور صادرات محصولات زیستی انجام شد.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف اغلب فاقد دانش فنی تولید محصولات زیستی هستند، یادآور شد: از این رو این کشورها داروهای زیستی را با قیمت‌های گزاف وارد می‌کنند که در این همکاری‌ها اعلام شد ایران در مدت 5 سال قادر به انتقال فناوری به این کشورها است.

قانعی اضافه کرد: در مدت 5 سال علاوه بر آنکه محصولات زیستی ایرانی به کشورهای هدف صادر می‌شود، این کشورها نیز با قیمت کمتری به داروهای مورد نیاز دسترسی خواهند داشت.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری میزان صادرات محصولات زیستی ایرانی را حدود 500 میلیون تومان ذکر کرد.

تلاش برای هدایت سرمایه‌ها به سمت حوزه‌های سودآور زیستی

قانعی با اشاره به سرمایه‌های سرگردان در کشور، گفت: سرمایه‌گذارانی داریم که مایل به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سودآور هستند که در این راستا ما علاوه بر آنکه حوزه‌های سودآور زیست فناوری را به آنها معرفی خواهیم کرد، مشاوران و فناوران را به آنها معرفی می‌کنیم تا سرمایه و سود آنها از این طریق تضمین شود.

به گفته وی، حوزه‌هایی چون ریز جلبک‌ها، استحصال مجدد آب، داروهای آنتی مونوکلونال، تثبیت شن‌های روان و زیست فناوری شورورزیاز جمله حوزه‌های سودآور زیستی است.

وی همچنین از تولید 51 داروی اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 20 دارو وارد بازار شده است و برای 30 داروی باقی مانده مذاکراتی برای عقد قرارداد انجام شده است.

قانعی خاطرنشان کرد: از 30 داروی باقی‌مانده 19 دارو از طریق صندوق زیست فناوری در حال عقد قرارداد است که از این تعداد تاکنون 13 قرارداد به امضا رسیده است که در مدت 2 سال آینده به تدریج وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۶۸۹۲/اعطای_جایزه_زیست_ایران_به_۱۴_شرکت_و_فناور_برتر_عقد_قرارداد_برای_تولید_۱۳_دارو را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: