Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@22:41:39 GMT

اخراج سرهنگ ارتش هند از سفارت این کشور در کابل

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۷۹۹۹/اخراج_سرهنگ_ارتش_هند_از_سفارت_این_کشور_در_کابل

اخراج سرهنگ ارتش هند از سفارت این کشور در کابل

رسانه‌های هندی از اخراج سرهنگ ارتش هند از سفارت این کشور در کابل خبر دادند که ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغان به دلیل داشتن اسلحه نامتعارف و غیر قانونی بازداشت شده بود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «ایندیا تودی» برخی منابع اعلام کردند که یک سرهنگ ارتش هند از مسئولیت خود در سفارت هند در کابل عزل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفته می‌شود که وی دوماه قبل توسط نیروهای امنیتی افغان به دلیل همراه داشتن دو قبضه سلاح غیرقانونی در حالی در فرودگاه کابل توقیف شد برای مرخصی قصد سفر به کشورش را داشت.

این سرهنگ ارتش هند به همین دلیل از سمتش به عنوان فرمانده نیروهای حفاظتی سفارت برکنار شد.

وی به حمل اسلحه نامتعارف متهم شده است که نیروهای پلیس هند اجازه استفاده و یا حمل آن را ندارند.

در حالی که یک منبع ارشد امنیتی در ارتش هند این موضوع را تاییدکرده است، اما وزارت خارجه هند از اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که این موضوع به مقامات هندی گزارش شد و در نتیجه تحقیقات پلیس، سلاح‌هایی که از نزد این سرهنگ به دست آمده بود در فهرست ثبت شده سفارت هند وجود نداشت.

سرهنگ هندی پس از برکناری اعلام کرده که این سلاح‌ها را به اشتباه همراه داشته است.پیش از این نیز یک افسر نظامی هند در کابل به دلیل برخورد نامناسب با مردم متهم شده بود.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۷۹۹۹/اخراج_سرهنگ_ارتش_هند_از_سفارت_این_کشور_در_کابل را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: