Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:21:44 GMT

جشنواره جهانی فیلم فجر محل تلاقی همه اندیشه‌های متفاوت جهان است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۷۶۷/جشنواره_جهانی_فیلم_فجر_محل_تلاقی_همه_اندیشه_های_متفاوت_جهان_است

جشنواره جهانی فیلم فجر محل تلاقی همه اندیشه‌های متفاوت جهان است

به گزارش ایرنا از بنیاد سینمایی فارابی، علیرضا تابش درباره لزوم برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر و اینکه آیا جداگانه برگزار شدن آن به رشد جشنواره جهانی کمک کرده، گفت: در کشورهایی که سینمایی پویا و ملی همانند ایران ندارند هم بحثی از عدم ضرورت برگزاری جشنواره جهانی آنچنان مطرح نیست. برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر طبیعتا هزینه‌هایی در بر دارد که با توجه به دستاوردهای آن، بسیار ناچیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اصولا جشنواره فیلم باعث ایجاد فرصت‌هایی می‌شود که برای هر کشوری جذاب است. از تاثیرات آشکار در ارتقاء شناخت، فرهنگ و هنر که بگذریم، باید به حوزه‌های گسترده‌ای اشاره کنیم که در فرآیند برگزاری جشنواره‌ای سینمایی مورد توجه قرار می‌گیرند. حوزه‌هایی مانند آشنایی مهمانان بین‌المللی با میراث معنوی و فرهنگی، تقویت بنیه فنی و اقتصادی سینما و جذب مشتریان جدید و توسعه بازار فیلم ایران، زیر ساخت‌های مطلوب خدماتی و اقامتی.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی ادامه داد: حوزه‌ای که بی تردید نمی‌توان نادیده گرفت، حوزه دیپلماسی عمومی است. در هجمه لاینقطع رسانه‌ای، جشنواره جهانی فیلم فجر محملی برای نشستی بزرگ و بین‌المللی خارج از چارچوب‌های معمول تشریفاتی و رسمی است. محل تلاقی است برای تمام اندیشه‌های متفاوتی که از چهار گوشه دنیا گرد هم می‌آیند تا دستاوردهایی نو در عرصه هنر را ارج بگذارند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره افزود: در ایران، موضوع جشنواره جهانی فیلم متفاوت بوده است. جشنواره و بازار فیلمی که برای مدتی طولانی مهم‌ترین راه برای معرفی سینمای نوین ایران به صاحبنظران بین‌المللی بوده است، به تدریج می‌خواهد نقش خود در منطقه را حیاتی‌تر و موثرتر ایفا کند.
تابش همچنین با بیان این موضوع که برگزاری جشنواره جهانی در این سطح تا چه حد می‌تواند به دیپلماسی عمومی کمک کند گفت: در حوزه دیپلماسی عمومی، همین مهم است که شناخت و همکاری‌ها از مجاری غیردولتی توسعه پیدا کند و راه‌هایی نو برای همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی گشوده شود که در چارچوب‌های دیدگاه‌های رسمی محدود نشده باشد. از این راه، فرهنگ ملی و مذهبی ما در تمام دنیا به نحوی معرفی می‌شود که شائبه فرمایشی بودن را بر نمی‌تابد. برای مثال، در زمان هجمه تبلیغاتی دولت آمریکا علیه ایران، دل‌نوشته سینماگر ایرانی هنگام اهدای جایزه اسکار است که می‌تواند حس بخش عظیمی از ملت ایران را به جهانیان منتقل کند. فکر می‌کنم سینمای ایران طی سه دهه اخیر توانسته است بیش از هر پدیده دیگری این موقعیت‌ها را نصیب ملت عزیز ایران کند.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با تاکید بر حضور در جشنواره در کنار سینماگران و در پاسخ به این پرسش که آیا به کسی هم پیشنهاد می‌کند که در جشنواره به عنوان میزبان و هنرمند شرکت کند،‌ گفت: شرکت در جشنواره و تماشای فیلم‌هایی که از نقاط مختلف دنیا جمع‌آوری و انتخاب شده‌اند، نوعی دیگر از سیر آفاق و انفس است که ما را به کشف رازهایی مکتوم و ناشناخته نزدیک‌تر می‌کند و تصوری راستین از دغدغه‌های مشترک بشری نصیبمان می‌کند. گذشته از تمام این حرف‌ها، برای کسانی که سینما را دوست دارند، طبیعتا رویارویی با چنین آثاری تجربه‌ای گرانبها است. اهالی سینما که خود میزبان این رویداد هستند و دوستداران و مخاطبان سینما هم حامیان اصلی جشنواره هستند.
سی وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر از یکم تا هشتم اردیبهشت ماه به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
فراهنگ ** انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۷۶۷/جشنواره_جهانی_فیلم_فجر_محل_تلاقی_همه_اندیشه_های_متفاوت_جهان_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: