Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@06:51:03 GMT

کشف قرص‌های روانگردان/دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۶۰ مورد سرقت

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۸۶۳/کشف_قرص_های_روانگردان_دستگیری_سارق_حرفه_ای_و_کشف_۶۰_مورد_سرقت

کشف قرص‌های روانگردان/دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۶۰ مورد سرقت

کرمانشاه- مقامات انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری عاملان تیراندازی، کشف قرص‌های روانگردان و دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۶۰ مورد سرقت در شهرستان‌های استان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان از کشف ۸۰ هزار عدد قرص روانگردان قاچاق پیش از ورود به شهر کرمانشاه توسط عوامل انتظامی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار منوچهر امان اللهی گفت: ماموران یگان امداد شهرستان کرمانشاه حین گشت زنی در محدوده شهرک مهدیه به یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ که با سرعت سرسام آوری از سمت جاده سراب نیلوفر در حال ورود به شهر بود، مشکوک شده و جهت توقیف آن اقدام کردند.

کشف قرص های روانگردان در کرمانشاه

وی افزود: راننده خودرو ضمن بی توجهی به ایست ماموران، با افزایش سرعت به حرکت خود ادامه داد، لذا عوامل یگان امداد با استفاده از شگردهای پلیسی، خودرو را متوقف و دو سرنشین آن را دستگیر کردند.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه در بررسی از خودروی مورد نظر، ۸۰ هزار عدد قرص روانگردان قاچاق کشف شده اظهار کرد: دو متهم دستگیر شده در بازجویی های پلیسی به بزه انتسابی معترف و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سردار امان اللهی مبارزه با سوداگران مرگ را یکی از اولویت های انتظامی استان دانست و گفت: برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و قرص های روانگردان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد تا سوداگران مرگ نتوانند جوانان این سرزمین را به دامن اعتیاد بکشانند.

دستگیری سارق حرفه ای و کشف ۶۰ مورد سرقت در کنگاور

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری سارق حرفه ای ۳۱ ساله و کشف ۶۰ مورد سرقت در شهرستان کنگاور خبر داد.

سرهنگ علیرضا مرزبانی بیان کرد: در پی وقوع چندین مورد سرقت کابل های شبکه برق و مخابرات و نیز ادوات کشاورزی در کنگاور، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت و عوامل انتظامی اقدامات فنی و طرح های اطلاعاتی خود را در راستای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی آغاز کردند.

وی افزود: در این راستا قرارگاه عملیاتی با حضور اعضای تیم عملیات شهرستان برگزار و در بررسی سرنخ های به دست آمده در سرقت ها مشخص شد که تمامی آنها تقریباً به یک شیوه و توسط سارقان حرفه ای انجام شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس و استفاده از سایر نیروهای انتظامی شهرستان، یک سارق حرفه ای در این زمینه شناسایی و حین سرقت کابل برق از یکی از چاه های آب کشاورزی دستگیر شد.

سرهنگ مرزبانی تصریح کرد: این سارق ۳۱ ساله دارای چندین مورد سابقه سرقت ناشی از بیکاری و اعتیاد به موادمخدر است، لذا پس از شناسایی محل اختفای وی با هماهنگی مقام قضائی و بازرسی از مکان موردنظر بخش زیادی از اموال سرقتی کشف شد.

وی گفت: متهم تاکنون به ۶۰ مورد سرقت از شهرستان کنگاور و استان های همجوار اعتراف کرده است، لذا ضمن شناسایی تعدادی از مالباختگان، اموال سرقتی به آنان بازگردانده شد، متهم نیز جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

عاملان تیراندازی در کرمانشاه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان گفت: عاملان درگیری مسلحانه و تیراندازی در یکی از روستاهای توابع شهر کرمانشاه، توسط ماموران انتظامی دستگیر و به دستگاه قضائی معرفی شدند.

سرهنگ رضا شیرزادی توضیح داد: شب گذشته پس از اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی در یکی از روستاهای توابع شهر کرمانشاه، ماموران انتظامی شهرستان در کوتاه ترین زمان ممکن به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور پلیس در محل مشخص شد که اشخاصی به دلیل خصومت شخصی به درب منزل یکی از اهالی روستا مراجعه و به سمت منزل وی تیراندازی کرده اند که خوشبختانه خسارت جانی به همراه نداشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران انتظامی شهرستان دستگیری متهمان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عاملان تیراندازی را شناسایی و آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده اند، اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد عده ای هنجارشکن نظم و امنیت عمومی شهروندان را به مخاطره بیاندازند و جامعه را نا امن جلوه دهند.

افزایش ۶۲ درصدی کشفیات جرایم مالی در گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: طی سال گذشته جرایم مالی ۶۲ درصد، جعل و کلاهبرداری ۵۷ درصد، کلاهبرداری ۲۷ درصد و خیانت در امانت ۴۸ درصد افزایش کشف داشته است.

سرهنگ محسن ویسی از افزایش انواع کشفیات طی ۱۲ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد و افزود: طی سال گذشته جرایم مالی ۶۲ درصد، جعل و کلاهبرداری ۵۷ درصد، کلاهبرداری ۲۷ درصد و خیانت در امانت ۴۸ درصد افزایش کشف داشته است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: آمارهای فوق بیانگر عملکرد مطلوب فرماندهی انتظامی شهرستان گیلانغرب است که در سایه برنامه ریزی های دقیق و زحمات بی دریغ عوامل انتظامی و همچنین همراهی و همکاری شهروندان با پلیس حاصل شده است.

سرهنگ ویسی تحقق افزایش کشفیات سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۴ را متاثر از پرداخت به مسائلی مانند ساماندهی ماموران انتظامی، افزایش تعداد گشت های نامحسوس و تقویت گشت های خودرویی را دانست.

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: مجموعه انتظامی این شهرستان با جدیدت و اهتمام بیشتر و نیز برنامه ریزی منسجم تر در راستای استقرار امنیت پایدار و کاهش انواع جرایم همچنان تلاش خواهد کرد تا امنیت قابل قبولی برای شهروندان مهیا کند.

وی در پایان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار و اطلاعات مبنی بر ارتکاب اعمال مجرمانه از سوی مخلان نظم و امنیت در جامعه را بی درنگ از طریق مرکز فوریت ‌های پلیسی ۱۱۰ با ما در میان بگذارند.

مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از مصالحه ۸۳ درصدی پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ همتعلی شکری با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعی کلانتری‌ها در پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، بیان کرد: مراکز مشاوره پلیس، نقش بسزایی در کاهش مراجعات قضائی یه کلانتری ها و دادسراها دارند.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی دایره های مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان در حل و فصل مشکلات شهروندان در موضوعات خانوادگی، نزاع و درگیری، تاکید کرد: عملکرد مراکز مشاوره پلیس، نقش موثری در کاهش پرونده های قضائی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

سرهنگ شکری با اشاره به ارجاع بیش از ۵۰۰ پرونده در سال گذشته به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری های شهرستان گفت: بیشترین فراوانی منجر به صلح و سازش مربوط به نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی است.

این مقام انتظامی آماری از اقدامات و عملکرد دوایر مشاوره انتظامی شهرستان درسال گذشته ارائه و تصریح کرد: طی مدت مذکور بیش از ۲۴۰ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره ای به این دوایر مراجعه کرده و از ارائه خدمات تخصصی مشاوره ای با موضوعات مشاوره خانوادگی و مشاوره انتظامی به صورت حضوری بهره‌مند شده‌اند.

فرمانده انتظامی هرسین خاطرنشان کرد: واحدهای مشاوره کلانتری‌ها و روسای کلانتری، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی به طور روزانه پاسخگوی سؤالات و مشکلات شهروندان در حوزه آسیب‌های اجتماعی هستند.

افزایش ۲۰ درصدی تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از افزایش ۲۰ درصدی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ خبر داد.

سرهنگ محسن ویسی گفت: در سال ۹۵ حدود هفت هزار و ۷۹۵ تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شده است که از این تعداد حدود شش هزار و ۱۰۰ تماس فوریتی و مابقی شامل درخواست ارشاد و راهنمایی، حضور با زمان متناسب، بررسی اطلاعاتی و ... بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی تماس های ورودی ۱۱۰، خاطرنشان کرد: مردم پیکره اصلی جامعه هستند و ناجا با رویکرد جامعه محور همواره سعی در حفظ این سرمایه عظیم داشته است که این افزایش، نشانگر اعتماد مردم به پلیس به عنوان سرمایه اجتماعی است و اساس و پایه اقتدار پلیس قلمداد می شود.

این مقام انتظامی در پایان تأکید کرد: بحمدالله در سال ۹۵ با برنامه ریزی و اجرای طرح های پلیسی و عملیاتی، شاهد کاهش سرقت و افزایش کشفیات آن بوده ایم و سعی داریم با تلاش مضاعف، عملکردی بهتری در سال ۹۶ داشته باشیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۸۶۳/کشف_قرص_های_روانگردان_دستگیری_سارق_حرفه_ای_و_کشف_۶۰_مورد_سرقت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: