Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-29@06:14:01 GMT

آموزش و پرورش باید در راستای ارتقای هنر زندگی کردن به دانش آموزان در جامعه گام بردارد

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۸۹۲۱/آموزش_و_پرورش_باید_در_راستای_ارتقای_هنر_زندگی_کردن_به_دانش_آموزان_در_جامعه_گام_بردارد

آموزش و پرورش باید در راستای ارتقای هنر زندگی کردن به دانش آموزان در جامعه گام بردارد

   

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدایی در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان و نواختن زنگ مهر و ایثار در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: اگر هدف نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش هنر زندگی کردن به دانش آموزان و نسل آینده باشد؛ آن گاه است که توسعه و تعالی به دنبال آن خواهد آمد و انتظارات جامعه نیز محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از نویسندگان آغاز سال تحصیلی را نه فقط آغاز مدارس می داند بلکه آن را آغاز سرنوشت یک ملت، آغاز دیانت، آزادی، دموکراسی، توسعه و عدالت در یک کشور می داند که نشان از اهمیت انتظار جامعه نسبت به مدارس برای آموزش شیوه خوب زیستن است.

فدایی با اشاره به شش فلسفه تعلیم و تربیت، اظهار داشت: اولین نظریه هدف از آموزش و پرورش را تربیت فرد برای مفید بودن در جامعه می داند(علم برای حرفه)و دومین نظریه، هدف نظام تعلیم و تربیت را علم برای علم یا منحصر در آموختن می داند.

 وی به سومین نظریه اشاره کرد و گفت: این نظریه هدف آموزش و پرورش را آموزش تفکر و اندیشیدن می داند و نظریه چهارم با توجه به تفاوت انسان ها هدف آموزش و پرورش را کمک به انسان ها برای شناخت استعدادهای آنان می داند.

سرپرست استانداری کرمان به نظریه پنجم که اخلاقی تر کردن انسان ها را هدف آموزش و پرورش می داند و در نهایت نظریه ششم  که هدف مهم نظام تعلیم و تعلم را آموختن هنر زندگی کردن می داند اشاره کرد و بر اجرای آن تاکید کرد.

وی با اشاره به هزینه سرانه سه میلیون تومانی وزارت آموزش و پرورش برای هر دانش آموز در طول یک سال تحصیلی، گفت: به نظر می رسد اگر هدف نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آموزش هنر زندگی کردن به دانش آموزان و نسل آینده باشد؛ آن گاه است که توسعه و تعالی به دنبال آن خواهد آمد و انتظارات جامعه نیز محقق خواهد شد.

برپایه این گزارش زنگ مهر و ایثار صبح یک شنبه یک مهر ماه ۹۷ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران کل استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان نواخته شد

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۸۹۲۱/آموزش_و_پرورش_باید_در_راستای_ارتقای_هنر_زندگی_کردن_به_دانش_آموزان_در_جامعه_گام_بردارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: