Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@13:43:19 GMT

کشتارگاه ايوان بعد از 13 سال فعاليت تعطيل شد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۳۶۵۲/کشتارگاه_ایوان_بعد_از_۱۳_سال_فعالیت_تعطیل_شد

کشتارگاه ايوان بعد از 13 سال فعاليت تعطيل شد

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرعامل کشتارگاه صنعتي سپيدمرغ مانشت ايلام از تعطيلي اين واحد صنعتي خبر داد و گفت: اين واحد صنعتي به علت وجود مشکلات عديده از اواخر اسفند ماه 96 تعطيل شده و از آن تاريخ تاکنون هيچ گونه فعاليتي در زمينه کشتار مرغ ندارد.

فرزاد باسامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در خصوص علل تعطيلي اين واحد صنعتي اظهار کرد: مسائل مالي از عمده مشکلات و عوامل تعطيلي کشتارگاه سپيدمرغ مانشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي توضيح داد: اين شرکت 20 ميليارد ريال مطالبات معوق از عاملان و سيستم توزيع دارد که هنوز پرداخت نشده است، گراني مواد اوليه مصرفي شرکت همچون نايلون، سلفون، کارتن و ... ، وجود مشکل در سيستم توزيع، پرداخت حقوق کارکنان و گراني حامل هاي انرژي از ديگر عوامل تعطيلي کشتارگاه مرغ ايوان است.
** بيکاري 79 نفر با تعطيلي کشتارگاه ايوان
باسامي يادآور شد: کشتارگاه سپيدمرغ مانشت يکي از 2 واحد صنعتي کشتار مرغ در استان است که از سال 84 تاکنون بدون وقفه فعاليت داشته است و براي 79 نفر به صورت مستقيم و حدود 150 نفر به صورت غير مستقيم اشتغالزايي ايجاد کرده است.
وي گفت: ظرفيت اسمي اين کشتارگاه چهار هزار قطعه در ساعت است و در مجموع براي اين واحد صنعتي 100 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است.
مديرعامل کشتارگاه صنعتي سپيدمرغ مانشت ايلام يادآور شد: اين کشتارگاه از ابتداي فعاليت به مدت 10 سال داراي معافيت مالياتي بوده و پس از پايان اين مدت اکنون به دليل تنگناهاي مالي قادر به پرداخت ماليات تعيين شده نيست، هرچند تاکنون ماليات هاي مقرر را پرداخت کرده است.
وي با بيان اينکه افزون بر موارد ذکر شده موضوع هاي متعددي در بروز اين رخداد منفي دخيل است، گفت: يکي ديگر از مسائل زنده فروشي مرغ است به گونه اي اينکه بخش عمده اي از بازار مصرف مرغ استان را فروش و کشتار مرغ گرم تشکيل داده است.
** کشتار مرغ گرم، سدي در برابر فعاليت کشتارگاه هاي استان ايلام
وي تاکيد کرد: ذائقه و تمايل مردم استان به خريد و مصرف مرغ گرم باعث شده که سهم بيشتري از بازار فروش مرغ به زنده فروشي اين ماده خوارکي اختصاص داشته باشد.
باسامي وصول مطالبات، رفع مشکلات حسابرسي تامين اجتماعي، گره هاي مالياتي، جلوگيري از زنده فروشي مرغ را از مهم ترين خواسته هاي مجموعه کشتارگاه صنعتي سپيدمرغ مانشت براي راه اندازي دوباره برشمرد.
وي افزود: تاکنون بارها با استاندار، فرماندار و مديران دستگاه هاي مربوطه جلسه برگزار و مذاکره انجام شده و با حضور در چندين نشست ستاد تسهيل مشکلات، خواسته ها و حتي اعلام ورشکستگي و تعطيلي کشتارگاه به مسئولان استان اعلام شده است.
باسامي با بيان اينکه هيچ رغبتي به تعطيلي اين واحد صنعتي اشتغالزا نداشته است، افزود: در صورتيکه مسئولان از اين شرکت در راستاي حل مشکلاتش حمايت کنند در سريع ترين زمان ممکن دوباره اين کشتارگاه فعاليت خود را از سر مي گيرد.
7172/6119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۳۶۵۲/کشتارگاه_ایوان_بعد_از_۱۳_سال_فعالیت_تعطیل_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: