Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@04:56:30 GMT

پرورش گاوهاي سيمينتال در ميانه گسترش مي يابد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۵۶۱۵/پرورش_گاوهای_سیمینتال_در_میانه_گسترش_می_یابد

پرورش گاوهاي سيمينتال در ميانه گسترش مي يابد

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- مدير جهاد کشاورزي شهرستان ميانه از گسترش گاوهاي دو منظوره نژاد سيمينتال در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين طرح از سال 1395 در روستاهاي شهرستان با همکاري دامداران و با توصيه فني کارشناسان اداره توليدات دامي شروع شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ايرنا، جلال رحيم زاده چهارشنبه در بازديد از دامپروري گاوهاي دو منظوره اظهار داشت: تا آخر ارديبهشت ماه امسال 2 هزار و 700 راس گاو شيري دو رگه تحت پوشش اصلاح نژاد گاو سيمينتال قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به هدف پرورش گاو دو منظوره گفت: گاوهاي سيمينتال توانايي توليد شير و گوشت با جذب مواد غذايي بالا، قابليت باروري منظم و قدرت انطباق دام با شرايط لازم براي افزايش در آمد در واحدهاي روستايي را دارند.
رحيم زاده با بيان اينکه افزايش درآمد و سود خالص براي پرورش دهندگان از ديگر اهداف گسترش گاوهاي دو منظوره است، افزود: نژاد سيمينتال همواره از اهميت ويژه اي برخوردار بوده است.
مدير جهاد کشاورزي ميانه ادامه داد: دلايل زيادي مبني بر اهميت پرورش اين نژاد وجود دارد که از جمله آنها مي توان به عملکرد مناسب، مدت بهره دهي طولاني تر، دو منظوره بودن ( شير و گوشت)، مقاومت در برابر بيماري ها، افزايش قابل توجه چربي و پروتئين شير، گوساله دهي بالاتر و همچنين کم خوراک بودن و کيفيت زياد توليد شير و گوشت اشاره کرد.
رحيم زاده با بيان اينکه گاو سيمينتال يک نژاد اقتصادي است، خاطرنشان کرد: سمينتال نژادي آرام، کم خوراک با کيفيت توليد شير و گوشت بالاست که هزينه‌هاي نگه‌داري آن براي پرورش پايين است.
شهرستان ميانه با بيش از 190 هزار نفر جمعيت در 180 کيلومتري جنوب تبريز واقع شده است.
7231/6132/518
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۵۶۱۵/پرورش_گاوهای_سیمینتال_در_میانه_گسترش_می_یابد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: