Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-04-23@09:26:53 GMT

فیسبوک و توییتر صدها حساب کاربری ایرانی را مسدود کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۱۴۲/فیسبوک_و_توییتر_صدها_حساب_کاربری_ایرانی_را_مسدود_کردند

شبکه‎های اجتماعی فیسبوک و توییتر در ادامه کارزار اتهام‎زنی به ایران از انسداد صدها حساب کاربری ایرانی به بهانه رفتار هماهنگ غیرقابل اعتماد خبر دادند. به گزارش جنوب نیوز، فیسبوک و توئیتر صدها حساب کاربری ایرانی و روسی را با ادعای جعلی بودن آنها مسدود کردند. این اقدام درحالی انجام می‌گیرد که ادعاهایی درخصوص مداخله کشورهای خارجی در انتخابات آمریکا و انگلیس مطرح می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فیسبوک درمجموع ۶۵۲ صفحه و حساب کاربری ایرانی را که ادعا می‌شود به رسانه‌های دولتی ایران تعلق داشته‌اند به اتهام هماهنگی برای انجام رفتارهای غیرمعتبر مسدود کرد.

تقریبا بلافاصله بعد از فیسبوک، توییتر هم با طرح اتهامات مشابه از مسدود کردن ۲۸۴ حساب ایرانی خبر داد حال‌آنکه از مرتبط دانستن آنها با نهادهای دولتی ایران پرهیز کرد.

اتهامات اخیر درحالی مطرح می‌شود که روز ۱۷ مرداد، «آسوشیتدپرس» در همراهی با کارزار اعمال فشار بر ایران و با استناد به نظر کارشناسان حوزه امنیت- اطلاعات، مدعی شد عرصه تقابل‌جویی ایران برای انتقام از اقدام واشنگتن، فضای سایبری خواهد بود.

البته این نخستین بار نیست که کارشناسان غربی چنین نظریه‌ای را مطرح می‌کنند. در تاریخ ۹ مرداد ماه نیز «استراتفور» در یادداشتی مدعی شد: اگرچه ایران از توانایی استفاده از راهکارهای نظامی متداول برخوردار است؛ عرصه درگیری فعلی تهران- واشنگتن فضای مجازی خواهد بود.

گفتنی است ایران در کنار کره شمالی، روسیه و چین از اولویت‌های تهدید سایبری آمریکا محسوب می‌شود اما تمرکز ناگهانی کارشناسان و رسانه‌های غربی بر توانمندی سایبری ایران و القای این مطلب که از آن به عنوان جنگ‌افزار استفاده می‌کند، در ادامه کارزار جنگ روانی علیه ایران و مانع‌تراشی‌ برای برخورداری این کشور از فناوری‌های خاص قابل ارزیابی است.

با نگاهی به مطالبات نامعقولی که غرب طی سال‌های اخیرداشته است، به نظر می‌رسد در راستای اجرای نقشه مهار همه‌جانبه ایران، بعد از منع برخورداری این کشور از فناوری‌های هسته‌ای و موشکی، اکنون نوبت تحریم فضای سایبری رسیده است!
/مهر

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۱۴۲/فیسبوک_و_توییتر_صدها_حساب_کاربری_ایرانی_را_مسدود_کردند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: