Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@04:25:03 GMT

کالایی برای ساخت و ساز نیست که گران نشده باشد/پرواز قیمت مسکن در یزد تا ۴۰ درصد!

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۶۶۶۸/کالایی_برای_ساخت_و_ساز_نیست_که_گران_نشده_باشد_پرواز_قیمت_مسکن_در_یزد_تا_۴۰_درصد

کالایی برای ساخت و ساز نیست که گران نشده باشد/پرواز قیمت مسکن در یزد تا ۴۰ درصد!

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد گفت: تفاوت سال گذشته و وضعیت فعلی بازار مسکن این است که متاسفانه قدرت خرید مردم به سطح بسیار پایینی رسیده است یعنی اگر کسی بنا داشته با برنامه ریزی شش ماهه خود خانه ای را خرید کند در وضعیت فعلی این توان را نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با وضعیت خرید و فروش مسکن گفت: تلاطم بازار ارز و افزایش ناگهانی نرخ دلار در چند ماه گذشته باعث گران شدن شدید مواد اولیه و اجناس مورد نیاز ساختمان سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حسن ذوالفقاری» افزود: از طرفی کوچکترین مصالح مورد نیاز ساخت و ساز گران شده است و حتی در برخی کالاهای اساسی مانند میلگرد و آهن رشد 200 درصدی قیمت را داشته ایم؛ امروز نمی توانیم کالا مورد نیازی در ساخت و ساز را نام ببریم که گران نشده باشد.

وی افزود: متاسفانه فرهنگ نادرستی در بین مردم ما وجود دارد همین که صحبت از گرانی می شود به بازار هجوم می آورند و از ترس گران شدن اقدام به خرید می کند که همین موضوع به التهاب و افزایش قیمت ها کمک می کند.

وی ادامه داد: از  طرفی کاهش ارزش پول باعث شده است تا کارگران افغانی نیز به دستمزد های سابق راضی نباشند و گران شدن دستمزد که همچنان ادامه خواهد داشت نیز علت دیگر گرانی مسکن شده است.

این فعال صنف املاک تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خانه و زمین بین 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته است به عنوان مثال خانه ای که قیمت آن در اردیبهشت ماه 670 میلیون تومان کارشناسی شده بوده، در مرداد ماه به بیش از 740 میلیون تومان کارشناسی شده است؛ قیمت زمین در مناطقی مانند بلوار جمهوری و صفائیه 1ونیم میلیون به ازای هر متر افزایش داشته است.

 نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد با بیان اینکه گرانی مختص یک منطقه نیست و در کل کشور مشاهده می شود، اذعان داشت: متاسفانه میزان خرید و فروش خانه و زمین نسبت به سال گذشته تغییر نداشته است چراکه ما در سال گذشته عدم رونق خرید و فروش را داشتیم به خاطر اینکه رکود بر بازار حاکم شده است اما در وضعیت فعلی عدم رونق خرید و فروش به خاطر گرانی است.

وی ادامه داد: تفاوت سال گذشته و وضعیت فعلی بازار مسکن این است که متاسفانه قدرت خرید مردم به سطح بسیار پایینی رسیده است یعنی اگر کسی بنا داشته با برنامه ریزی شش ماهه خود خانه ای را خرید کند در وضعیت فعلی  این توان را نخواهد داشت.

 ذوالفقاری ادامه داد: با گران شدن قیمت مسکن، مردم به سمت اجاره نشینی حرکت می کنند که به علت متقاضی زیاد و عرضه کم، اجاره بها نسبت به سال گذشته 30 تا 50 درصد افزایش قیمت داشته است.

وی با اشاره به عدم نظارت بر بازار گفت: متاسفانه نظارت و قانونی برای تعیین نرخ وجود ندارد به عنوان مثال در اجاره بها، صاحب ملک تعیین کننده قیمت است و هر قیمتی را بخواهد بر روی ملک خود می گذارد و یا در قیمت آهن ثباتی در بازار وجود ندارد.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان یزد با بیان اینکه سیاست ارزی جدید دولت تغییری در بازار ایجاد نکرده است، اذعان داشت: اگر قیمت ارز کنترل و کاهش داشته باشد می توانیم شاهد کاهش قیمت مسکن در بازار حقیقی باشیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۶۶۶۸/کالایی_برای_ساخت_و_ساز_نیست_که_گران_نشده_باشد_پرواز_قیمت_مسکن_در_یزد_تا_۴۰_درصد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: