Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@18:35:29 GMT

رتوریک خاطرات نوستالژیک را نواخت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۸۶۳/رتوریک_خاطرات_نوستالژیک_را_نواخت

رتوریک خاطرات نوستالژیک را نواخت

تهران- ایرنا- ارکستر رتوریک در تالار وحدت با رپرتواری از آثار زیبای موسیقی کلاسیک و رمانتیک کنسرت خود را اجرا کرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار موسیقی ایرنا، گروه رتوریک در کنسرت شب گذشته خود در تالار وحدت قطعات مشهوری از رپرتوار موسیقی کلاسیک جهان را برای اجرا در نظر گرفته بود؛ قطعاتی که هر کدام جدای از زیبایی‌های غیرقابل ‌انکارشان در آرشیو شنیداری مردم جهان به عنوان قطعاتی خاطره انگیز به ثبت رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعاتی که شاید این خیل عظیم مخاطب جهانی حتی نام اثر و نام آهنگساز آنرا نداند.
کنسرت ارکستر رتوریک در دو قسمت اجرا شد؛ قسمت نخست به اجرای کارهایی چون
- ماتادور (از پرده دوم اپرای کارمن) اثر جورج بیزه آهنگ‌ساز سرشناس فرانسوی در دوره رمانتیک که عمده شهرت خود را مدیون همین اپرای کارمن است.
- رقص شماره پنج مجارستانی اثر یوهانس برامس موسیقی‌دان بزرگ آلمانی در سبک رمانتیک که در تاریخ موسیقی نام او بهمراه نام دو هنرمند دیگر یعنی یوهان سباستیان باخ و لودوویک بتهوون بعنوان سه آهنگساز بزرگ برده می‌شود.
- بارکارول (Barcarolle) اثر ژاک اوفنباخ آهنگساز قرن نوزدهم فرانسوی
- آرایشگر شهر سویل اثر جواکینو روسینی آهنگساز قرن نوزدهم
- رقص مردگان اثر کامی سن سان آهنگساز رمانتیک قرن نوزدهم فرانسه
- OBLIVION یا فراموشی اثر آستور پیاتزولا است. این موسیقی در اصل برای ارکستر زهی و آکاردئون تصنیف شده و تاکنون به اشکال مختلفی تنظیم و به اجرا در آمده‌است. این آهنگساز شهیر آرژانتینی با قطعات و نوازندگی خود، انقلابی در موسیقی تانگو ایجاد کرد تا آنجا که در آرژانتین از او با لقب «آستور کبیر» یاد می‌کنند.
- کنسرتوفلوت شماره دو در G MINOR اثر آنتونیو ویوالدی یکی از مشهورترین آهنگسازان دوران باروک، و نوازندهٔ چیره‌دست ویولن ایتالیا. سولیست فلوت ارکستر رتوریک در اجرای کنسرتو فلوت ویوالدی «روشنک نوشی» بود.
رقص شماره یک مجار اثر یوهانس برامس و اثر DANSE BACCHANALE از کامی سن سان دو قطعه نهایی بخش اول را تشکیل دادند.
قسمت دوم کنسرت گروه رتوریک پس از دقایقی با اجرای دو قطعه:
- ALMORIMA ساخته نوازنده فقید گیتار فلامنکو «پاکو دلوچیا» که توسط پژمان نور (نوازنده گیتار) و مهدی مطلبی ( نوازنده کاخن) اجرا شد؛
- کنسرتو آرانخوئز ( در سه موومان) ساخته خواکین رودریگو آهنگساز اسپانیایی؛ ادامه یافت.
رودریگو با اینکه او خود گیتار نمی‌نواخت اما با آثاری که برای این ساز آفرید به گسترش و ارتقای گیتار به عنوان یک ساز تکنواز در جهان نقش چشمگیری داشت.
اجرای آثاری ارکستر رتوریک در رپرتوار خود قرار داده بود لحظات دلنشینی را برای مخاطبان موسیقی رتوریک به ارمغان آورد.
اهالی موسیقی و مخاطبان پیگیر موسیقی ایران از خلاف آمده عادتی که در جریان موسیقی پاپ ما به شدت رایج و معمول است با خبرند. این عادت غلط همان سعی در معرفی مهمانان ویژه در طول کنسرت است. این عادت ناردست گریبان رهبر ارکستر رتوریک را هم گرفت و دیشب برخلاف معمول کنسرتهای موسیقی کلاسیک، رضا مریوند وقت قابل توجه از زمان کنسرت خود را به معرفی میهمانان ویژه خود هدر داد. از معرفی خواننده پاپ « عماد طالب زاده» که در سالن حضور هم نداشت تا عضو کادر آموزشی یکی از واحدهای دانشگاهی در کرج.
فراهنگ**9494**9053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۸۶۳/رتوریک_خاطرات_نوستالژیک_را_نواخت را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: