Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@13:03:28 GMT

وجود آنتی ویروس‌های جعلی در بازارهای اندرویدی/ شناسایی بدافزار

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۹۸۸۶۸/وجود_آنتی_ویروس_های_جعلی_در_بازارهای_اندرویدی_شناسایی_بدافزار

وجود آنتی ویروس‌های جعلی در بازارهای اندرویدی/ شناسایی بدافزار

به گزارش خبرگزاری مهر، مرکز ماهر با همکاری مارکت‌های توزیع کننده‌ اپلیکیشن های اندرویدی، درحال شناسایی و مقابله با دسته‌های مختلف از آنتی ویروس های اندرویدی منتشرشده در مارکت‌های ایرانی است.

براین اساس برنامه‌های منتشر شده تحت عنوان آنتی‌ویروس در مارکت‌های اندروید ایرانی مورد بررسی قرار گرفته ­اند.

بررسی و مقایسه این برنامه‌ها نشان می ­دهد که این اپلکیشن ها عمدتا کارایی لازم را نداشته و یا عملکرد جعلی دارند و تنها با هدف جذب کاربر و کسب درآمد از تبلیغات توسعه یافته­ اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکز ماهر تاکید کرد: بسیاری از برنامه‌هایی که تحت عناوین مختلف برای سیستم عامل اندروید منتشر می­‌شوند از روی برنامه­ های منبع باز ساخته شده اند. بسیاری از این برنامه‌ها صرفا با تغییر نام و آیکون به عنوان برنامه ­های گوناگون و با هدف استفاده از سرویس ­های تبلیغاتی داخل این برنامه­ ها و درآمدزایی برای منتشرکننده برنامه تولید می‌شوند.

این برنامه‌ها در عمل هیچ کارایی نداشته و حتی ممکن است بدافزار باشند.

جزئیات بیشتر بررسی مرکز ماهر از آنتی ویروس های جعلی در این لینک آمده است.

کد خبر 4487827 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۸۸۶۸/وجود_آنتی_ویروس_های_جعلی_در_بازارهای_اندرویدی_شناسایی_بدافزار را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: