Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@13:49:57 GMT

وجود 15 هزار دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز/ تجلیل از اساتید و گروه های آموزشی نمونه در برنامه های دهه سرآمد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۲۸۶/وجود_۱۵_هزار_دانشجو_در_دانشگاه_شهید_چمران_اهواز_تجلیل_از_اساتید_و_گروه_های_آموزشی_نمونه_در_برنامه_های_دهه_سرآمد

وجود 15 هزار دانشجو در دانشگاه شهید چمران اهواز/ تجلیل از اساتید و گروه های آموزشی نمونه در برنامه های دهه سرآمد

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالله پارسا در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: فعالیت های مرتبط با آموزش در سال های قبل به عنوان هفته معلم و آموزش در دانشگاه ها برگزار می شد که امسال برنامه های آموزشی به عنوان دهه سرآمد آموزش با محورهای گوناگون از سوم تا دوازدهم اردیبهشت ماه در دانشگاه ها برگزار شده و می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه های متنوعی در دوره سرآمد از جمله کارگاه های آموزشی، میزگردها و پنل های تخصصی بحث و گفتمان برگزار می شود.

وی افزود: دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه در مراسمی رأس ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن مطهری دانشکده علوم با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی از گروه های آموزشی ممتاز و اساتید بازنشسته و نمونه تجلیل می شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در گروه های آموزشی بر اساس شاخص تعریف شده که شامل ارزشیابی استادان، مدیر گروه، معاونان آموزشی و رؤسای دانشگاه ها است، چهار درصد اعضای هیئت علمی هر دانشگاه به عنوان استاد نمونه آموزشی معرفی می شوند.

پارسا عنوان کرد: کلیه شاخص ها برای انتخاب این چهار درصد مربوط به فعالیت های آموزشی و صلاحیت های معلمی و نه پژوهشی است. امسال از ۲۷ استاد نمونه آموزشی در مراسمی با حضور مسئولان استانی و دانشگاهی تجلیل می شود. همچنین برای دومین سال متوالی بر اساس آن چهار گروه آموزشی ممتاز با درنظر داشتن چهار شاخص انتخاب می شوند. این شاخص ها نیز به تصویب شورای آموزشی رسیده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهید چمران جز دانشگاه های سطح دو البته از نظر ارزشیابی که به صورت آزمایشی در سطح وزارت علوم انجام می شود، قرار دارد و طی سال های اخیر برای ارتقا یافتن به سطح یک تمام تلاش خود را کرده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شدور شدآور شد: ایجاد بانک اطلاعاتی فعالیت های پژوهشی، توسعه فضاهای آموزشی، توسعه طرح های عمرانی و تهیه بانک جامعی از دانشجویان دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده برای ارتقای سطح دانشگاه است. همچنین در طول سنوات گذشته هوشمندسازی کلاس های درس نیز انجام شد.

پارسا در ارتباط با میزان جذب دانشجویان خارجی گفت: سال گذشته حدود ۷۰ دانشجو که عمدتا عراقی هستند در مقاطع مختلف ارشد، کارشناسی و دکترا جذب دانشگاه شهید چمران اهواز شدند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۵۸۰ عضو هیئت علمی در سطح دانشگاه داریم که بیش از ۵۰ درصد دانشیار و بالاتر هستند. نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه برای هر رشته متفاوت است ولی به صورت کلی در حوزه تحصیلات تکمیلی به ازای هر دانشجو یک عضو هیئت عملی (شاخص مطلوب به ازای هر ۶ دانشجو یک عضو هیئت علمی) و در رشته های مختلف نیز به صورت تقریبی به ازای هر ۲۶ دانشجو یک عضو هیئت علمی (شاخص مطلوب به ازای هر ۲۰ دانشجو یک عضو هیئت عملی) داریم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد: برنامه ریزی برای راه اندازی دانشکده علوم و فناوری های نوین انجام شده و در عین حال دانشکده معماری بالای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سال آینده به بهره برداری می رسد و دانشکده علوم زمین و پتروشیمی را هم در حال ساخت داریم. همچنین مرکز تحقیقات نفت و حفاری را هم در حوزه پژوهشی احداث می کنیم.

پارسا خبر داد: هم اکنون بالغ بر ۱۵ هزار دانشجو داریم که نزدیک به چهار هزار نفر آنها در حوزه تحصیلات تکمیلی (یک هزار نفر دکترا و مابقی ارشد) تحصیل می کنند. این دانشگاه ۵۳ گروه آموزشی دارد که در هر سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکترای تخصصی جذب دانشجو را انجام می دهد.

وی ادامه داد: در دوره های روزانه و شبانه این دانشگاه ۵۴ رشته در مقطع کارشناسی، ۱۳۰ رشته در مقطع ارشد و ۷۴ رشته در مقطع دکترا ارائه می شود. پردیس های بین الملل نیز ۴۵ رشته ارشد و ۱۸ رشته دکترا مجوز دارند ولی برخی از آنها به دلیل عدم تقاضای دانشجویان غیرفعال هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان گفت: پیش بینی می شود برای سال آینده بالای ۲۲۵ نفر دانشجوی دکترای تخصصی جذب داشته باشیم. همچنین آمادگی خود را برای جذب یک هزار دانشجو در مقطع ارشد و دو هزار و ۱۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی به سازمان سنجش اعلام کردیم که تا بعد از برگزاری کنکور تعداد دقیق مشخص می شود. همچنین در رشته دکترای عمومی دامپزشکی نیز برای جذب و پذیرش ۱۲۰ نفر اعلام آمادگی کردیم.

خبرنگار: کوثر کریمی

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۲۸۶/وجود_۱۵_هزار_دانشجو_در_دانشگاه_شهید_چمران_اهواز_تجلیل_از_اساتید_و_گروه_های_آموزشی_نمونه_در_برنامه_های_دهه_سرآمد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: