Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:03:54 GMT

آغاز سوگواره تعزیه در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۲۹۹/آغاز_سوگواره_تعزیه_در_خلیل_آباد

آغاز سوگواره تعزیه در خلیل آباد

مشهد- ایرنا- یازدهمین سوگواره تعزیه با شرکت پنج گروه تعزیه خوان از شهرهای کاشمر، خلیل آباد، ریوش و نیشابور روز یکشنبه به میزبانی شهرستان خلیل آباد آغاز شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیل آباد در حاشیه آغاز این سوگواره به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: گروه های شرکت کننده در این سوگواره به مدت پنج روز به اجرای تعزیه های شهادت طفلان مسلم، شاهچراغ، حر، شهادت حضرت ابوالفضل(ع) و شهادت حضرت امام حسین(ع) می پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی توکلی گفت: در خلیل آباد 6 گروه تعزیه خوان فعالیت دارند و به صورت مناسبتی نیز در برخی روستاهای شهرستان گروه های تعزیه خوان روستایی فعال می شوند.
وی افزود: افزون بر 300 نفر عضو فعال کانون تعزیه خوانان و دارای پرونده تکمیل شده هستند اما متاسفانه تاکنون تعداد بسیار کمی از تعزیه خوانان از مزایای بیمه هنرمندان استفاده کرده اند.
وی مهمترین مشکل پیش روی هنر تعزیه این شهرستان را عدم دسترسی به نسخه های معتبر و مورد تایید عنوان و ابراز کرد: یکی از برنامه های محوری و اصلی کانون تعزیه شهرستان، جمع آوری نسخ تایید شده و یکسان سازی این نسخ در بین گروههای تعزیه خوان است.
خلیل آباد در فاصله 242 کیلومتری مشهد قرار دارد.
خبرنگار: لیلا قرایی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/ 7497

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۲۹۹/آغاز_سوگواره_تعزیه_در_خلیل_آباد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: