Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:24:23 GMT

خودرو حامل 880 کيلوگرم ذغال قاچاق در سنندج توقيف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۱۹۹۹۳۷۸/خودرو_حامل_۸۸۰_کیلوگرم_ذغال_قاچاق_در_سنندج_توقیف_شد

خودرو حامل 880 کيلوگرم ذغال قاچاق در سنندج توقيف شد

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت منابع طبيعي شهرستان سنندج گفت: ماموران اين يگان با توقيف يک دستگاه وانت نيسان، 880 کيلوگرم ذغال قاچاق تهيه شده از درختان جنگلي را کشف و ضبط کردند.

ماشاالله عليايي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: ماموران پاسگاه ويژه يگان حفاظت منابع طبيعي حين گشت زني در مسير جاده شويشه - سنندج به يک دستگاه خودرو وانت نيسان مشکوک شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين خودرو که 59 گوني (880 کيلوگرم) ذغال قاچاق را حمل مي کرد پس از بررسي ها مشخص شد که اين ذغال ها از درختان جنگلي اين منطقه و به صورت غيرقانوني تهيه کرده است.
عليايي افزود: براي متهم قاچاق ذغال با همکاري واحد حقوقي، پرونده تخلف تشکيل و براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.
وي يادآور شد: توليد ذغال از چوب درختان جنگلي ممنوع است و توليد کنندگان ذغال بايد مجوزهاي لازم را از دستگاه هاي ذيصلاح از جمله منابع طبيعي اخذ کنند.
از مساحت 2 ميليون و 937 هزار هکتار استان کردستان، بيش از 374 هزار هکتار آن را جنگل تشکيل مي دهد.
جنگل هاي اين استان که جز جنگل هاي زاگرس شمالي هستند در طول بيش از 50 هزار سال گذشته تشکيل شده و به لحاظ محافظت از منابع آب و خاک، توليد محصولات فرعي، ذخاير ژنتيکي، مصارف درماني، توانايي هاي اکوتوريستي و ارزش هاي زندگي، داراي اهميت نابي است.
3020/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۹۹۳۷۸/خودرو_حامل_۸۸۰_کیلوگرم_ذغال_قاچاق_در_سنندج_توقیف_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: