Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:10:18 GMT

33 هزار نفر ازاثرجهانی قنات قصبه گناباد دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۶۵۵/۳۳_هزار_نفر_ازاثرجهانی_قنات_قصبه_گناباد_دیدن_کردند

33 هزار نفر ازاثرجهانی قنات قصبه گناباد دیدن کردند

علیرضا شناسایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک چهارم از مجموع بیش از 185 هزار بازدید کننده آثار تاریخی گناباد در این مدت از قنات قصبه بازدید کردند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 14هزار و 921 مسافر نوروزی در اماکن اقامتی پیش بینی شده این شهرستان شامل میهمانسرا، زائرسراهای امامزادگان و بقاع متبرکه، اقامتگاه بومگردی و خانه معلم اسکان یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد خدمات سفر گناباد گفت: 30 هزار بروشور و بسته های فرهنگی معرفی ظرفیتها و جاذبه های گردشگری این شهرستان از جمله قنات قصبه منتشر و بین مسافران نوروزی توزیع شد.
قنات قصبه گناباد تیرماه سال گذشته به همراه 10 اثر از سایر استانهای کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید.
قنات قصبه گناباد با سابقه بیش از 2500 سال به عنوان قدیمی ترین و عظیم ترین قنات کشور شاهکار تمدن تاریخ بشر در تامین آب و چشم انداز توسعه گردشگری در این منطقه است و همچنان در تامین آب این منطقه نقش مهم دارد.
شهرستان گناباد دارای 250 اثر تاریخی و معنوی است که از این تعداد 142 اثر در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
چهار موزه باستان شناسی، مردم شناسی، آب و موزه روستایی زعفران نیز در گناباد برای بازدید علاقه مندان دایر است.
وجود 17 مقبره امامزاده ها از دیگر ظرفیتهای معنوی و مذهبی شهرستان گناباد است.
این شهرستان در 287 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد که به دلیل قرار گرفتن در مسیر سه استان خراسان جنوبی، یزد و خراسان رضوی، سالانه دهها هزار نفر از این منطقه گذر می کنند.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۵۵/۳۳_هزار_نفر_ازاثرجهانی_قنات_قصبه_گناباد_دیدن_کردند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: