Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@09:46:23 GMT

بازدید غار نوردان کشور اسلوونی از قنات قصبه گناباد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۶۵۶/بازدید_غار_نوردان_کشور_اسلوونی_از_قنات_قصبه_گناباد

بازدید غار نوردان کشور اسلوونی از قنات قصبه گناباد

دو غار نورد کشور اسلوونی با همراهی نماینده ایران در اتحادیه جهانی غارشناسی از قنات قصبه گناباد بازدید کردند به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سعید هاشمی نژاد ،نماینده ایران در اتحادیه جهانی غارشناسی گفت: آلش استراسر و دامین پاروپین از غارنوردان اسلوونی پس از سفر به مشهد با اطلاع از موضوع ثبت جهانی قنات قصبه گناباد از این اثر تاریخی بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای من یک افتخار است که قنات قصبه گناباد به عنوان اولین اثر استان خراسان رضوی در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است زیرا گردشگران اروپایی از آثاری بازدید می کنند که در این فهرست جهانی به ثبت رسیده باشد و این مهم ارزش یک اثر تاریخی را نشان می دهد.

هاشمی نژاد گفت: قنات قصبه گناباد می تواند به عنوان غارهای دست کن برای غارنوردان جذاب و دیدنی باشد.

آلش استراسر نیزدر بازدید از قنات قصبه گناباد گفت: بازدید از قنات قصبه و مسیر عبور آب در زیر زمین برایم جالب بود وشگفت انگیز است مردم 2500 سال قبل به چه وسلیه ای توانسته اند این قنات را با وجود خطر های فراوان حفر کنند.

او افزود: کنده کاری در لایه های زیر زمین که در برخی از نقاط از شن و سنگ تشکیل شده اند بسیار دشوار و خطرناک است.

دامین پاروپین نیز در ادامه با تاکید بر کار هوشمندانه مردم 2500 سال قبل در این منطقه گفت: به عنوان یک غارنورد کل مسیر عبور آب در قنات قصبه گناباد را بپیمایم.

دامین پاروپین غواص و عضو گروه امدادغار و آلش استراسر مسئولیت کلوپ غارنوردی در کشور اسلوونی را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۵۶/بازدید_غار_نوردان_کشور_اسلوونی_از_قنات_قصبه_گناباد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: