Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@12:40:32 GMT

میادین جدید نفتی و گازی در ایران کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۷۵۵/میادین_جدید_نفتی_و_گازی_در_ایران_کشف_شد

میادین جدید نفتی و گازی در ایران کشف شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت اعلام کرد: همکاری با شرکت های بین المللی برای مطالعات اکتشاف میدان های نفتی ادامه دارد و در سال های 1396 و 1397 میادین جدیدی کشف شده است که وزیر نفت جزییات آنها را اعلام می کند.

به گزارش صدای ایران، «سیدصالح هندی» عصر دوشنبه در نشست خبری افزود: در سه بخش اکتشاف میدان های جدید، مخازن جدید و افزایش حجم میادین کشف شده در حال فعالیتیم و در هر سه بخش دستاوردهای خوبی داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در کشور حدود 40 مخزن نفتی کشف شده و توسعه یافته داریم که نشان می دهد بخش اکتشاف از تولید و توسعه جلوتر است.

اکتشاف بلوک های جدید با مشارکت شرکت های داخلی هندی اضافه کرد: ضریب موفقیت کشف در طرح های اکتشافی کشور بیش از 60 درصد است.
«پس از وضع تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، مشکلی برای ما رخ نداده و برنامه های اکتشاف تغییری نکرده است».
وی تاکید کرد «تحریم ها توسعه توانایی های داخلی را شتاب می دهد» و گفت: چند سال پیش برای خرید برخی تجهیزات حفاری به شرکت های خارجی و حتی چینی التماس می شد اما امروز در آنها به خودکفایی رسیده ایم.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت یادآوری کرد: مناقصه اکتشاف بلوک های جدید هیدروکربنی به علت تحریم ها لغو شد و به جای آن قرار شد شرکت های داخلی آن را اجرا کنند.
وی ادامه داد: قرار است شرکت های داخلی، کنسرسیومی را برای اکتشاف بلوک های نفتی تشکیل دهند.
وی اضافه کرد: تا یک سال آینده اکتشاف چند بلوک جدید توسط شرکت های داخلی آغاز می شود.

همکاری اکتشافی با شرکت های بین المللی
وی در پاسخ به ایرنا درباره مشارکت با شرکت های بین المللی در بخش اکتشاف گفت: برخی شرکت های خارجی که بلوک اکتشافی را در اختیار داشتند فعالیت خود را متوقف کردند اما برخی طرف های بین المللی در بخش مطالعات اکتشاف میدان های نفتی به کار خود ادامه می دهند که البته نام آنها اعلام نمی شود.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۷۵۵/میادین_جدید_نفتی_و_گازی_در_ایران_کشف_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: