Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@08:47:09 GMT

امسال هیچ‌گونه محصول اناری در سرایان نداریم

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۸۲۹/امسال_هیچ_گونه_محصول_اناری_در_سرایان_نداریم

امسال هیچ‌گونه محصول اناری در سرایان نداریم

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: با توجه به خسارت سرمای بهاره به باغات انار شهرستان سرایان امسال هیچ محصول اناری در شهرستان نخواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی سرایان در گفتگو باسرایان‌بیدار،گفت: بر اثر سرمای 80درصدی بهاره، امسال بالغ بر پنج هزار و ۹۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی سرایان خسارت دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حجم این خسارات ۱۵۶ میلیارد تومان می باشدکه ازاین میزان ۱۰۳ میلیاردو۲۲۶ میلیون تومان مربوط به محصول انار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان اظهارکرد: درحال حاضریک هزارو۵۵۵ هکتار ازباغات شهرستان زیرکشت انارقرار دارد، که سرما امسال به یک هزار هکتار از این باغات خسارت زده است.

سلیمانی گفت: 80درصدباغات انار این شهرستان براثر این سرما نابودشده است.

وی با بیان اینکه انارهایی که خسارت دیده اند به صورت ۱۰۰ ازبین رفته وامسال هیچ محصول اناری در شهرستان نخواهیم داشت، عنوان داشت: خسارت باغات نیزبه صورت ۸۰ درصد بوده و این یعنی ۸۰ درصد باغات شهرستان تا چهار سال آینده محصول نخواهند داد.

به گفته مدیرجهادکشاورزی شهرستان سرایان این شهرستان از نظرتولید اناردررتبه دوم استان قرار دارد.

سلیمانی همچنین از خسارت سرماه به سه هزارو۳۳۹ هکتار ازاراضی زیر کشت زعفران شهرستان خبر داد و گفت: علاوه بر این امسال براثرسرما آخر فصل و بهاره یک هزار و ۴۷۰ هکتار ازسایرمحصولات کشاورزی شهرستان خسارت دیده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۸۲۹/امسال_هیچ_گونه_محصول_اناری_در_سرایان_نداریم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: