Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@16:42:52 GMT

اگر طرف شکايت در شهر ديگري باشد، کجا بايد طرح شکايت کنيم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۸۶۵/اگر_طرف_شکایت_در_شهر_دیگری_باشد_کجا_باید_طرح_شکایت_کنیم

اگر طرف شکايت در شهر ديگري باشد، کجا بايد طرح شکايت کنيم؟

خبرگزاري آريا - اگر شاکي در شهري باشد و متشاکي در شهري ديگر، طرح شکايت بايد در دادگاه چه شهري صورت گيرد؟ اگر طرف شکايت، اتهاماتي را در شهرهاي مختلف داشته باشد، تکليف چيست؟ کارشناسان وکيل‌آنلاين درباره محل شکايت از متهم توضيح داده‌اند.
به گزارش خبرگزاري ميزان، پرسش مخاطب وکيل‌آنلاين درباره شکايت از فردي که ساکن شهري ديگر است، اين است:
با سلام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ميخواستم ببينم اگر بخوام از کسي که در شهر ديگري هست، شکايت کنم آيا بايد برم همون شهر؟
پاسخ کارشناسان وکيل‌آنلاين:
در امور حقوقي براي اقامه دعوا اصولاً در محل اقامتِ خوانده بايد طرح دعوا بشود. مثلا اگر خوانده مقيم شيراز است، دادگاه شيراز صالح به رسيدگي خواهد بود. البته اين مورد در برخي موارد استثنائاتي دارد. اما در امور کيفري مستند به ماده 310 قانون آيين دادرسي کيفري، متهم در دادگاهي محاکمه مي‌شود که جرم در حوزه آن واقع شود. اگر شخصي مرتکب چند جرم در حوزه‌‏هاي قضائي مختلف گردد، رسيدگي در دادگاهي صورت مي‌گيرد که مهمترين جرم در حوزه آن واقع شده باشد. چنانچه جرائم ارتکابي از حيث مجازات مساوي باشد، دادگاهي که مرتکب در حوزه آن دستگير شود، به همه آنها رسيدگي ميکند. در صورتي که متهم دستگير نشده باشد، دادگاهي که ابتداء تعقيب در حوزه آن شروع شده است، صلاحيت رسيدگي به تمام جرائم را دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۸۶۵/اگر_طرف_شکایت_در_شهر_دیگری_باشد_کجا_باید_طرح_شکایت_کنیم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: