Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@00:44:01 GMT

برق گرفتگی شایعترین علت مراجعه کودکان به اورژانس است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۸۹۳/برق_گرفتگی_شایعترین_علت_مراجعه_کودکان_به_اورژانس_است

برق گرفتگی شایعترین علت مراجعه کودکان به اورژانس است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حوادث ناشی از برق گرفتگی از شایعترین علل مراجعه به اورژانس هاست. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا شیاری روز دوشنبه در یک نشست خبری چهاردهمین همایش بیماری‌های شایع طب کودکان که در بیمارستان مفید برگزار شد، افزود: اخیرا مسائلی در مورد سوء استفاده‌های جنسی کودکان و نوجوانان در فضای مجازی صحبت می‌شود که باید جامعه پزشکی با اختلالاتی که برای این افراد بوجود می‌آید آشنا شده و آن‌ها را درمان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشیار روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: گاز گرفتگی ناشی از عدم رعایت مسائل ایمنی، اسهال و مسمومیت به دلیل خوردن مواد شوینده از دیگر مواردی دانست که کودکان به اورژانس‌ها مراجعه می‌کنند.
وی به بحث فوریت‌های نوزادان اشاره کرد و ادامه داد: نرسیدن اکسیژن به مغز نوزاد از فوریت‌های مهم اورژانسی است که مغز را معیوب می‌کند، باید پزشکان یاد بگیرند که چطور نوزاد را احیا کنند.
وی گفت: جامعه پزشکی باید با اختلالاتی که ناشی از سوءاستفاده‌های جنسی برای کودکان و نوجوانان در مدارس و محله‌ها بوجود می‌آیند، آشنا شوند.
وی اظهار داشت: ضرورت دارد کارگاه‌های مختلفی در این زمینه برای جامعه پزشکی برگزار شود تا آن‌ها این اختلالات ناشی از سوء استفاده‌های جنسی دختران و پسران را تشخیص بدهند و چگونه برخورد کنند.
شیاری ادامه داد: اکنون یک کارگاه در این رابطه در بیمارستان مفید برای جامعه پزشکی برگزار شده و لازم است این کارگاه تداوم داشته باشد.

*۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پیوند مغزاستخوان کودکان
فرید ایمان زاده، رئیس بیمارستان مفید گفت: ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه پیوند مغز و استخوان کودکان در کشور است که البته بخشی زیادی از این هزینه را دولت، خیران و بیمه‌ها پرداخت می‌کنند.
وی افزود: پیوند مغزاستخوان برای کودکان دچار سرطان و بیماری‌های تالاسمی و ... انجام می‌شود.
ایمان زاده با بیان اینکه بیش از ۵۰ پیوند مغزاستخوان طی سه سال اخیر در بیمارستان مفید انجام شده است، اظهار داشت: تنها بیمارستان در کشور و حتی خاورمیانه هستیم که این پیوند را برای کودکان انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: بیمارستان مفید دارای ۲۹۲ تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف گوارش، ریه، مغز و استخوان و ... است و ۱۹ تخت ریه نیزدر حال ساخت و پنج تخت گوارش در دست بازسازی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۸۹۳/برق_گرفتگی_شایعترین_علت_مراجعه_کودکان_به_اورژانس_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: