Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@16:04:42 GMT

فعالیت چشمگیر شهید ملا محمد ذبیحی در امور اجتماعی روستای بیساران

تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۰۱۰/فعالیت_چشمگیر_شهید_ملا_محمد_ذبیحی_در_امور_اجتماعی_روستای_بیساران

فعالیت چشمگیر شهید ملا محمد ذبیحی در امور اجتماعی روستای بیساران

مشارکت و فعالیت شهید ملا محمد ذبیحی در کارهای اجتماعی بسیار چشمگیر بود و با توجه به اینکه هر سال بر جمعیت روستای بیساران افزوده می شد؛ شهید ذبیحی برای تأمین امکانات رفاهی روستا هم چون؛ مدرسه، شبکه آب و فاضلاب، برق، بهداری، جاده، مسجد و ... تلاش مضاعفی از خود نشان می داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، سال 1352 شهید ملا محمد ذبیحی از طرف مردم روستای بیساران به عنوان امام جمعه و مدرس علوم دینی روستا انتخاب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملا محمد معتقد بود وظیفه سنگینی بر عهده دارد و باید بیشتر از گذشته برای آگاه کردن مردم تلاش کند؛ به همین دلیل به صورت شبانه روزی به افشای ماهیت رژیم پهلوی می پرداخت.

بدخواهان و کینه توزان که چشم دیدن ملا محمد را نداشتند، بارها علیه وی دست و توطئه و اعمال ناجوانمردانه زدند، تا به هر نحو ممکن ایشان را از سر راه خود بردارند. اما نیت پلید آنان هیچ گاه عملی نشد و ملا محمد کماکان به راه خود که راه اسلام واقعی بود ادامه می داد.

نا اهلان که روشنگری ملا محمد را خلاف منافع و مصالح خود می دیدند، بارها ایشان را تهدید کردند که دست از تبلیغ بردارد، اما ملا محمد بدون توجه به این تهدیدات به راه خود ادامه می داد و آیه «فَاستَقِم کَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَکَ وَلا تَطغَوا ۚ إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ»( پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند(! را سرلوحه کارهای خود قرار داده بود.

مشارکت و فعالیت شهید ملا محمد ذبیحی در کارهای اجتماعی بسیار چشمگیر بود و با توجه به اینکه هر سال بر جمعیت روستای بیساران افزوده می شد؛ شهید ذبیحی برای تأمین امکانات رفاهی روستا هم چون؛ مدرسه، شبکه آب و فاضلاب، برق، بهداری، جاده، مسجد و ... تلاش مضاعفی از خود نشان می داد و در معاشرت با مردم همواره با سعه صدر برخورد می کرد.

سال 1355 که عصر فشار و خفقان رژیم پهلوی بود، شهید ملا محمد ذبیحی اقدام به نوسازی و توسعه مسجد جامع روستای بیساران می کند و بخشی از هزینه های آن را شخصاً متقبل می شود؛ ایشان هم چنین پذیرایی از معماران و کارگران را نیز عهده دار می شود. بعد از اینکه مسجد روستای بیساران آماده افتتاح می شود؛ جمع کثیری از فضلا و روحانیون سنندج و مریوان جهت شرکت در مراسم دعوت می شوند و باز هم ملا محمد هزینه پذیرایی از میهمانان را بر عهده می گیرد.

شهید ذبیحی علاوه بر مشارکت فعال خود در امور اجتماعی، همواره مردم را به مشارکت در این گونه امور ترغیب و تشویق می کرد و آیه «فاستبقوا الخیرات» (در کارهای نیک از یکدیگر پیشی بگیرید) را مدام برای مردم بازگو می کرد.

سال 1356 که کم کم عمر رژیم پهلوی رو به پایان بود و خشم و انزجار مردم نسبت به رژیم پهلوی حالت آشکارتری به خود می گرفت؛ شهید ذبیحی به ساماندهی مردم و متحد نمودن آنان مشغول بود و در نماز جمعه و محافل عمومی مبارزه علیه رژیم پهلوی را واجب اعلام می کرد و همگان را به شرکت در مبارزه فرا می خواند و پیروزی اسلام و مسلمین را نوید می داد.

فعالیت شهید ذبیحی تنها منحصر به زادگاهش نبود، ایشان به روستاهای مجاور می رفت و در آگاهی دادن به مردم می کوشید و آنان را از ظلم و جور عمال رژیم، خوانین و مالکان آگاه می ساخت. ملا محمد در این راستا شب و روز نمی شناخت و پشتیبانی خود و ملت را از حرکت های انقلابی مردم علیه حکومت پهلوی اعلام می کرد.

هر اندازه که مبارزات مردم مسلمان ایران به رهبری و زعامت حضرت امام خمینی (ره) علیه حکومت پهلوی پیش می رفت، ملا محمد به آینده امیدوارتر می شد و بیشتر روحیه می گرفت؛ تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و پشتیبانی مردم مسلمان ایران به پیروزی رسید و نظام شاهنشاهی برای همیشه به تاریخ پیوست.

شهید ملا محمد ذبیحی در روستای بیساران جشن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را برپا نمود و در سخنان خود به مردم نوید سعادت و خوشبختی داد. ملا محمد در این مراسم آیه « وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» ( و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است) را تلاوت نمود.

ملا محمد اعتقاد داشت از این پس برای پاسداری از انقلاب اسلامی و دست آوردهای آن، وظیفه سنگینی بر عهده دارد که از روز پیروزی انقلاب اسلامی، باید خودش و همرزمانش کمر همت ببندند و خود را برای حرکتی تازه مهیا نمایند.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۰۱۰/فعالیت_چشمگیر_شهید_ملا_محمد_ذبیحی_در_امور_اجتماعی_روستای_بیساران را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: