Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@07:19:28 GMT

روستای آورزمان ملایر در حوزه اشتغال خودکفا شده است

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۲۷/روستای_آورزمان_ملایر_در_حوزه_اشتغال_خودکفا_شده_است

روستای آورزمان ملایر در حوزه اشتغال خودکفا شده است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زمانی که اشتغال رونق بگیرد گرفتاری‌ها، مشکلات و اعتیاد کم می‌شود گفت: روستای آورزمان ملایر در حوزه اشتغال خودکفا شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر حجت‌الاسلام احد آزادیخواه شامگاه سه‌شنبه در جشن مردمی روستای دهنو آورزمان در نخستین جشنواره شهر ملی مبل و ‌منبت ملایر اظهار داشت: روستای دهنو آورزمان یک نفر بیکار ندارد و در حوزه اشتغال خود‌کفا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روستای دهنو آورزمان ملایر ثابت کرده تهدید، تحریم و‌ مشکلات اقتصادی، گرانی و غیره اثرگذار نیست، عنوان کرد: اگر مبل و منبت ملایر شناخته شود و به سایر کشور‌های دنیا صادرات داشته باشد، این همان تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با توجه به تاکیدات مقام‌ معظم رهبری است.

آزادیخواه کسب عنوان ثبت ملی مبل و‌ منبت را مقدمه‌ای برای جهانی شدن این صنعت دانست و افزود: این امر آغاز راه برای هم‌افزایی و همراهی مسئولان و مدیران با همکاری بخش خصوصی بوده و باید با اهتمام و ‌جدیت به فکر ارتقاء این صنعت باشیم.

نماینده مردم ‌‌ملایر در مجلس شورای اسلامی بر ارتقاحوزه صنایع دستی به عنوان ظرفیتی برای توسعه اقتصادی شهرستان تاکید کرد و افزود: برای اینکه ملایر به پایتخت مبل و‌ منبت ایران تبدیل شود باید از همه ظرفیت‌های صنایع دستی استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه بیش از 4 هزار و 300 کارگاه مبل و‌ منبت با اشتغال 8 تا 10 هزار نفر در این صنعت در شهرستان ملایر فعالیت دارند گفت: ملایر این شایستگی را دارد که در کشور و جهان مطرح شود.

آزادیخواه با تاکید بر اینکه صنایع دستی هنر و ‌میراث ایرانیان بوده که امروز به دست ما رسیده است تصریح کرد: این هنر باید به بهترین شکل حفظ شده و در سطح کشور و جهان مطرح شود.

نماینده مردم ‌‌ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه باید دست به دست هم دهیم تا هنر منبت ملایر در جای جای ایران اسلامی مطرح و شناخته شود گفت: هم ‌اکنون در حوزه صنایع دستی و گردشگری بستر سرمایه‌گذاری در ملایر فراهم است.

وی با اشاره به دیگر ظرفیت‌ها و شاخص‌‌های ملایر از جمله فرش، انگور و‌ کشمش، مرواربافی و صنایع دستی ملایر اظهار داشت: ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر قابل ستایش است و امیدواریم ثبت ملی شدن این صنعت فرصتی برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی ملایر شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ملایر نخستین جشنواره مبل و‌منبت ملایر از 15 تا 24 شهریور ماه به مدت 10 شب با برگزاری جشن‌های مردمی در پارک تاریخی سیفیه و شهر جوکار و روستای دهنو آورزمان ادامه دارد.

همچنین در مدت برگزاری جشنواره نیز تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان مبل و منبت ملایر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

R41405/P1357/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۲۷/روستای_آورزمان_ملایر_در_حوزه_اشتغال_خودکفا_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: