Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-28@23:27:23 GMT

مسابقه چالش جاذبه با نجات تخم مرغ در ساوه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۶۹/مسابقه_چالش_جاذبه_با_نجات_تخم_مرغ_در_ساوه_برگزار_شد

مسابقه چالش جاذبه با نجات تخم مرغ در ساوه برگزار شد

چهارمین چالش جاذبه با نجات تخم مرغ با حضور ۱۰۵ دانشجو و دانش آموز در تیم های دو و سه نفره با ۵۰ سازه از مدارس شهرستان ساوه و آموزشکده سما برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، برگزاری مسابقات علمی در مدارس و مراکز دانشگاهی یکی از راه های ایجاد انگیزه برای کسب علم و عملی کردن آن در مسابقه است که معمولا مسابقات پل ماکارانی، نجات تخم مرغ، موشک آبی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار می شود.

میثم ابراهیمی رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد ساوه به خبرنگار ما در خصوص برگزاری مستمر چالش جاذبه گفت: هدف از برگزاری این مسابقه بسترسازی برای رشد و بروز خلاقیت ذهنی و آشنایی بیشتر دانشجویان سما و و دانش آموزان کل شهرستان با قوانین علمی و نحوه ساخت سازه ها واجسام  یاری رسان به انسان در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر است.

وی افزود: این دوره مسابقه، چهارمین چالش جاذبه با نجات تخم مرغ بود که توسط دفتر پژوهش در آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد ساوه برگزار شد.

ابراهیمی بیان کرد: چالش این مسابقه برای دانشجویان طراحی سازه‌هایی با حداکثر ۱۰۰ گرم با استفاده از ابزارهایی از قبیل کاغذ، نایلون، چسب، نی است و تخم مرغ به گونه‌ای در آن جاسازی شود تا با سقوط سازه از ارتفاع۱۵ متری، تخم مرغ کمترین آسیب را ببیند.

معاون دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه به نحوه امتیاز دهی سازه ها اشاره کرد و افزود: وزن، زیبایی، خلاقیت و محاسبه در طراحی سازه ها، دقت و نحوه خروج تخم مرغ از موارد مهم در نحوه امتیاز دهی است.

ابراهیمی با اشاره به حضور گسترده در این دوره از مسابقات گفت: تعداد ۱۰۵ دانشجو و دانش آموز در تیم های دو و سه نفره با ۵۰ سازه از مدارس شهرستان ساوه و آموزشکده سما شرکت کردند که در پایان تیم هنرستان صدیقه کبری ساوه متشکل از دانش آموزان سمانه محمد مرادی و زهرا زلفی با ۱۸۰ امتیاز مقام اول مسابقات را کسب کردند.

و ی ادامه داد: مقام دوم مسابقات را خانم فرناز بذری از دبیرستان مریم با ۱۷۵ امتیاز بدست آورد و آقایان محمد مهدی صوفی،احمد رضا کهن و محمد رضا ذبیحی از هنرستان شهید ناصری با ۱۷۴ امتیاز حایز مقام سوم مسابقات شدند که با اهدا لوح و جایزه از آنها تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۶۹/مسابقه_چالش_جاذبه_با_نجات_تخم_مرغ_در_ساوه_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: