Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@07:54:47 GMT

کشف پیکر مطهر ۶۵ شهید مدفون شده در باتلاق+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۴۸۲/کشف_پیکر_مطهر_۶۵_شهید_مدفون_شده_در_باتلاق_فیلم

کشف پیکر مطهر ۶۵ شهید مدفون شده در باتلاق+فیلم

‍‍‍‍‍‍

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به سختی تفحص پیکر شهدا در مناطق باتلاقی از کشف پیکر شهدای دفاع مقدس در این مناطق خبر داد. ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، با اشاره به کاوش پیکرهای مطهر شهدا گفت: اکنون در منطقه بوارین در کنار پیکر طیبه شهدایی هستیم که در طی چند روز اخیر در مناطق باتلاقی جزیره  پیدا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهدا متعلق به تک ایذایی والفجر8 و عملیات کربلای 4 هستند.

وی افزود: بچه های تفحص موفق شدند در همین چند روزه 65 شهید را فقط در محدوده باتلاقی پیدا کنند که این شهدا از جمله چند غواص شهید به صورت دسته جمعی دفن شده بودند. 

سردار باقرزاده با اشاره به نیاز عملیات تفحص به امکانات پیشرفته تر گفت: مسئولین، خیرین و هر کسی از هرجایی از کشور که نسبت به شهدا احساس وظیفه و دین می کند، بداند که امکانات و دستگاه های ما در حدی نیست که بتواند در زمین باتلاقی پاسخگو باشد. بیل های مکانیکی در زمین باتلاق فرو می روند و خروج این ها از محل دشواری هایی را به همراه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: من دست یاری به سوی همه عزیزان و هر کسی که بخواهد کمکی کند، دراز می کنم. کسانیکه بیل باتلاق رو یا امکانات و بودجه ای در اختیار دارند، آزاد کنند. 4000 شهید دیگر را باید در خاک عراق کاوش کنیم.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین  با اشاره به مراسم ورود پیکر شهدا به کشور گفت: در روز پنجشنبه 24 اسفندماه 96 با حضور مردم عشایر ایل بختیاری پیکر شهدا از مرز شلمچه وارد کشور می شوند. تا این لحظه پیکر 115 شهید از محورهای کاوش شده کتیبه و زبیدات پیدا شده اند. تعداد نهایی شهدایی که وارد کشور می شوند بعدا اعلام خواهد شد.

وی افزود: تعدادی از این شهدا بعد از ورود به کشور به ایذه می روند و تعدادی از آن ها خصوصا شهدایی که مشهدی هستند برای سال تحویل به مشهد مقدس منتقل خواهند شد تا در سال تحویل مردم ایران در کنار امام هشتم علیهم السلام حضور داشته باشند.

 

انتهای پیام/

R1013186/P1439/S4,38/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۴۸۲/کشف_پیکر_مطهر_۶۵_شهید_مدفون_شده_در_باتلاق_فیلم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: