Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-19@08:56:13 GMT

جادوی تصفیه خون درکهگیلویه و بویراحمد / رونق بازار آب انار تازه در یاسوج + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۱۳۱/جادوی_تصفیه_خون_درکهگیلویه_و_بویراحمد_رونق_بازار_آب_انار_تازه_در_یاسوج_تصاویر

جادوی تصفیه خون درکهگیلویه و بویراحمد / رونق بازار آب انار تازه در یاسوج + تصاویر

استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت های بالقوه در حوزه باغداری و کشاورزی محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار می کند که انار نیز به صورت تازه خوری و آب میوه در میان مردم این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس ،استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد با وجود ظرفیت های بالقوه در حوزه باغداری و کشاورزی محصولات متنوعی را تولید و روانه بازار می کند که انار نیز به صورت تازه خوری و آب میوه در میان مردم این استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند سالی است  مغازه هایی در سطح برخی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده که از ظرفیت بخش کشاورزی و باغداری نهایت استفاده را کرده و با رعایت نکات بهداشتی آبلیموی تازه، آب انار تازه، آبغوره تازه و سایر محصولات را به علاقه مندان عرضه می کند.

هر لیتر آب انار تازه با قیمت 12 هزار تومان در شهر یاسوج عرضه می شود که با توجه به طعم، مزه و تازگی که دارد در مقایسه با آبمیوه های آماده از خاصیت بالایی برخوردار است.

از نظر طب قدیم ایران میوه انار سرد، تر و قابض است. آب انار سرد و تر است. پوست انار نیز سرد و خشک و بسیار قابض است.

آب انار خون ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه است. رنگ صورت را شاداب می‌کند و شادی بخش و مفرح است. صدا را باز کرده و گرفتگی صدا را برطرف می‌کند. برای افزایش وزن مصرف انار مفید است و آب انار مقوی قلب و معده است.

آب انار حاوی بیش از ۱۰۰ ترکیب گیاهی (فیتوکمیکال) است و همچنین میوه آن از هزاران سال پیش به دلیل خواص درمانی مورد استفاده بوده است.

 امروزه مطالعات بسیاری در مورد فوائد آب انار برای سلامتی انجام گرفته و نشان دهنده نقش آن در کمک به پیشگیری از سرطان، تقویت سیستم ایمنی و کمک به باروری بوده است.

سایت هلث لاین در مقاله ای به برخی از خواص آب انار طبیعی اشاره کرده که به شرح زیر است:

حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها: دانه‌های انار رنگ قرمز خود را از پلی فنول‌ها می‌گیرند. این ترکیب‌ها آنتی اکسیدان‌های قوی هستند. آب انار حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌هاست که نسبت به آبمیوه‌های دیگر بیشتر است.

آنتی اکسیدان‌های موجود در آب انار می‌تواند به از بین بردن رادیکال‌های آزاد، حفظ سلول‌ها از آسیب‌دیدگی و کاهش التهاب کمک کند.

حاوی ویتامین C: آب هر عدد میوه انار بیش از ۴۰ درصد نیاز روزانه فرد به ویتامین C را تامین می‌کند. ویتامین Cهنگام پاستوریزه کردن ماده خوراکی تجزیه می‌شود و به همین دلیل مصرف آب انار تازه و خانگی توصیه می‌شود.

پیشگیری از سرطان: محققان در بررسی‌های خود مشاهده کردند آب انار می‌تواند به توقف رشد سلول‌های سرطان پروستات کمک کند. با این حال به رغم انجام مطالعات متعدد در مورد تاثیر آب این میوه بر سرطان پروستات نتایج به دست آمده قطعی نیستند.

محافظ در برابر آلزایمر: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آب انار و غلظت بالای آنها، پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کرده و از توان ذهنی و حافظه حفاظت می‌کند.

کمک به هضم غذا: آب انار التهاب روده‌ها را کاهش داده و سیتسم گوارش را تقویت می‌کند. همچنین این ماده خوراکی برای بهبود علائم بیماری کرون، کولیت زخمی و دیگر بیماری‌های روده ملتهب مفید است.

خاصیت ضد التهابی: آب انار ماده ضد التهاب قوی است که همانطور که گفته شد دلیل آن وجود سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است. آب انار همچنین می‌تواند به کاهش التهاب در تمامی اعضای بدن کمک کند و مانع از استرس اکسیداتیو می‌شود.

ضد آرتریت: فلاونول‌های موجود در آب انار می‌تواند به از بین بردن التهابِ موثر در بروز استئوآرتریت و آسیب دیدن بافت غضروفی کمک کند. به تازگی تحقیقاتی در مورد تاثیرات و فوائد این آبمیوه برای پوکی استخوان، آرتریت روماتوئید، دیگر انواع آرتریت و التهاب مفصلی انجام گرفته است.

بیماری قلبی: آب انار از سالم‌ترین آبمیوه‌ها برای سلامت قلب است که علاوه بر قلب از رگ‌ها هم حفاظت می‌کند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد این آبمیوه جریان خون را بهبود داده و رگ‌ها را در برابر سفت شدن حفاظت می‌کند، اما انار در برابر داروهای کاهش کلسترول و فشار خون همچون استاتین‌ها واکنش منفی نشان می‌دهد.

کاهش فشار خون: نوشیدن روزانه آب انار به کاهش فشار خون سیستولیک کمک می‌کند. هرچند لازم است مطالعات بیشتری انجام شود تا مشخص شود آیا آب انار می‌تواند مجموع فشار خون را در طولانی مدت کاهش دهد.

ضد ویروس: آب انار می‌تواند از بیماری‌ها پیشگیری کند و با آلودگی‌ها مقابله می‌کند. همچنین بررسی‌های آزمایشگاهی حاکی از تاثیرات آنتی باکتریال و ضد ویروسی این نوشیدنی پرخاصیت است.

حاوی انواع ویتامین‌ها: علاوه بر ویتامین C و E آب انار منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین K و اسید فولیک است.

تقویت حافظه: نوشیدن روزانه آب انار قدرت حافظه و یادگیری را تقویت می‌کند.

تاثیر در قدرت باروری: وجود آنتی اکسیدان‌ها و قابلیت تاثیرگذاری این نوشیدنی بر استرس اکسیداتیو بر تقویت قدرت باروری کمک می‌کند.

تقویت استقامت و عملکرد ورزشی: آب انار ممکن است تقویت کننده جدیدی برای عملکرد ورزشی باشد. این آبمیوه به کاهش درد و تقویت بازیابی قدرت بدنی کمک کند.

درمان دیابت: انار داروی سنتی برای درمان دیابت در خاورمیانه و هند بوده است. در حالی که اطلاعات بسیاری در مورد تاثیرات انار بر دیابت وجود ندارد اما می‌تواند به کاهش مقاومت انسولین و پایین آمدن قند خون کمک کند.

        انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۳۱/جادوی_تصفیه_خون_درکهگیلویه_و_بویراحمد_رونق_بازار_آب_انار_تازه_در_یاسوج_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: