Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساتین»
2024-03-19@05:31:43 GMT

طرز تهیه پفیلا ،پاپ کورن طعم دار (ذرت بوداده) خانگی +روش های جالب و خلاقانه

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۱۸۱/طرز_تهیه_پفیلا_پاپ_کورن_طعم_دار_ذرت_بوداده_خانگی_روش_های_جالب_و_خلاقانه

طرز تهیه پفیلا ،پاپ کورن طعم دار (ذرت بوداده) خانگی +روش های جالب و خلاقانه

طرز تهیه پفیلا در ماکروفر ، طرز تهیه پفیلا پنیری ، پفیلا طعم دار ، طرز تهیه پفیلا کچاپ ، طرز تهیه پف فیل خانگی ، علت پف نکردن ذرت ، طرز تهیه پاپ کورن با طعم کچاپ ، طرز تهیه پفیلا گوجه ای خانگی ، رنگی ، سرکه ای ، طرز تهیه پاپ کورن بدون روغن ، طرز تهیه پف فیل بدون روغن ،  پفیلا چاق کننده است

 

آموزش و طرز تهیه پاپ کورن خانگی یا همان پفیلا یا ذرت بو داده

مواد لازم :

ـ ذرت

ـ نمک و فلفل و پودر آویشن و روغن در صورت تمایل

طرز تهیه :

۴ قاشق غذا خوری  ذرت را در ماهی تابه رژیمی بریزید و روی حرارت نسبتا زیاد قرار دهید و هر چند لحظه یکبار سمت راست ماهی تابه را بالا ببرید تا ذرت ها به سمت چپ و این دفعه سمت چپ را بالا ببرید تا ذرت ها به سمت راست  ماهی تابه هدایت شوند  با این کار پوسته ذرت پس از اتمام کار طلایی و خوشرنگ باقی می ماند و نمیسوزد در ضمن سنگینی تابه شما را خسته نمی کند و از همه مهمتر صدای حرکت ذرتها را در ماهی تابه می شنوید .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی که ذرت گرم شود صدایی که به علت خروج بخار آب از پوسته ایجاد میشود شنیده شده و ذرتها شکفته میشوند . با شنیدن صدا حرارت را کم کرده و باز هم ماهی تابه را از طرفین بالا برده و سر جای خود برگردانید تا ذرتها ثابت و در یک جا نمانند در حین بو دادن ذرت ، درب ماهی تابه را باز نکنید چون موجب پرتاب ذرتها به بیرون میشود وقتی که دیگر صدای ذرتهای نشکفته  نیامد نشان دهنده پایان کار است و سریع درب ماهی تابه را باز کنید و در دیس گودی خالی کنید تا دانه های ذرت در اثر داغ بودن ماهی تابه نسوزند. (مدت زمان بودادن ذرت کمتر از  ۵ دقیقه طول می کشد)

 

در این روش من فقط از  ذرت  و بدون هیچ گونه افزودنی ذرت را بو داده ام ولی میتوانید به روش زیر هم اقدام کنید توجه داشته باشید . برای ماهی تابه با سایز کوچک از مقدار کمتری ذرت استفاده کنید.

معمولا برای چسبیدن نمک و فلفل و پودر آویشن  به ذرت ، کمی کره یا روغن در ابتدای کار درون ماهیتابه میریزند . اما معمولا این روغن دود شده و می سوزد و مضر میباشد .از قابلمه های معمولی برای تهیه پف فیل هم میتوان استفاده کرد اما من پیشنهاد میکنم که این روش را حتما امتحان کنید .در این روش با استفاده از این ماهی تابه ذرت ها هدر نرفته و نمیسوزد و سریعتر هم آماده میشوند .

بد نیست این را هم بدانید که ۱۰۰ گرم از ذرت بو داده با روغن، حدود ۳۵۷ کیلو کالری انرژی دارد و شما باید برای سوزاندن این مقدار از انرژی، ۱۲۶ دقیقه پیاده‌روی کنید اما در مقابل، ۱۰۰ گرم از ذرت بو داده بدون روغن، تنها ۱۰۰ کیلوکالری انرژی دارد و اگر شما فقط ۳۵ دقیقه پیاده‌روی کنید، می‌توانید این مقدار از کالری را بسوزانید.

پف فیل میان وعده سالمی برای فرزندان  ودارای ارزش غذایی فراوان و جایگزین خوبی برای پفک وچیپس و  … میباشد.

آموزش پخت انواع پاپ کورن های طعم دار

پاپ کورن کره ای:
برای تهیه این پاپ کورن باید به جای روغن داخل تابه کره بریزید و وقتی پاپ کورن آماده شد آن را داخل ظرف دردار قرار بدهید. بعد مقداری کره را روی پاپ کورن داغ رنده کنید و ترجیحا چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای تهیه پاپ کورن کره ای به جای روغن، کره بریزید و در آخر مقداری کره رنده کنید و داخل فر قرار بدهید

پاپ کورن لیمویی:
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای پاپ کورن لیمویی مقداری آبلیمو را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن پنیری:
برای تهیه این پاپ کورن شما باید مقداری پنیر پارمزان را ریزه ریز رنده کنید و وقتی پاپ کورن هایتان آماده شد آن را داخل یک ظرف در دار بریزید و پنیر را به همراه مقداری پودر سیر و موسیر به آن اضافه کنید و چند دقیقه آن را بگذارید داخل فر داغ! همین!

برای تهیه پاپ کورن پنیری از پنیر پارمزان به همراه پودر سیر و موسیر استفاده کنید

پاپ کورن سرکه ای:
بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را از روی حرارت بردارید و مقداری سرکه را با مقداری کره و نمک با هم مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید و چند دقیقه داخل فر گرم قرار بدهید.

برای تهیه پاپ کورن سرکه ای، مقداری سرکه را با کره و نمک مخلوط کرده و روی پاپ کورن ها بریزید

پاپ کورن گوجه ای:
برای تهیه این پاپ کورن یا می توانید مقداری گوجه خشک شده از عطاری بخرید یا خودتان کمی گوجه را داخل فر خشک کنید یا می توانید مقداری سس گوجه را آنقدر داخل فر حرارت بدهید تا خشک و پودری شود (در هوای آزاد هم با درپوش می شود آن را خشک کرد) بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی (همان که قنادی ها داخل آن شکلات میریزند) بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

برای تهیه پاپ کورن گوجه ای، از پودر گوجه خشک شده استفاده کنید

پاپ کورن شکلاتی:
مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید بعد از آماده شدن پاپ کورن آن را داخل کیسه کاغذی بریزید و پودر را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

برای پاپ کورن شکلاتی، مقداری پودر کاکائو و شکر را مخلوط کنید و داخل کیسه کاغذی تکان بدهید

نکاتی مهم برای تهیه پاپ کورن:
برای تهیه پاپ کورن حتما باید از ذرت مرغوب استفاده کنید وگرنه پف نمی کند.
ذرتتان نباید نم دار باشد ، بهتر است ذرت را در جای خشک نگهدارید.

همینطور ذرت نباید خیلی کهنه باشد.
اصلا ذرت های بسته بندی را پیشنهاد نمی کنم و به نظرم بهتر است از عطاریهای آشنا ذرت را بخرید.

حرارت نباید خیلی کم باشد چون باعث عرق کردن داخل قابلمه می شود و پاپ کورن ها خوب پف نمی کند و خیس می شود.

می توانید در قابلمه را نیمه باز بگذارید تا رطوبت داخل قابلمه بیاید بیرون ولی من این کار را نمی کنم.

روش خلاقانه درست کردن پفیلا

روش فوق العاده جالب برای درست کردن ذرت بو داده

آموزش درست کردن ذرت بو داده

ساتین

منبع: ساتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت saten.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساتین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۸۱/طرز_تهیه_پفیلا_پاپ_کورن_طعم_دار_ذرت_بوداده_خانگی_روش_های_جالب_و_خلاقانه را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: