Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@20:04:07 GMT

طراحی 2 هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه در دست اجراست

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۳۶۰/طراحی_۲_هزار_نقشه_معماری_مناطق_زلزله_زده_کرمانشاه_در_دست_اجراست

طراحی 2 هزار نقشه معماری مناطق زلزله زده کرمانشاه در دست اجراست

محمدعلی زرافشانی روز پنجشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی ویژه دفاتر و طراحان معمار فعال در مناطق زلزله زده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به فعالیت 200 مهندس پایه سه طراح معمار و عمران در مناطق زلزله زده استان گفت: برای بالا بردن سطح کیفی کار و نیز آشنایی با قوانین روز دنیا در حال برگزاری کارگاه آموزشی با حضور چهار استاد برجسته دانشگاه شهید بهشتی تهران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، کار طراحی نقشه ها بر عهده مهندسان پایه سه بومی استان است اما این نقشه ها توسط مهندسان پایه یک و ارشد کنترل مضاعف می شوند.
وی با بیان اینکه مراحل کار شامل طراحی نقشه معماری، نقشه سازه و مرحله اجراست، افزود هم اکنون 2 هزار واحد در مرحله طراحی معماری هستند و 100 واحد نیز به مرحله طراحی نقشه سازه رسیده اند.
زرافشانی ادامه داد که ساختمان هایی که بیشتر از سه طبقه باشند مرحله طراحی نقشه تاسیسات و برق را نیز خواهند داشت.
وی با اشاره به قرارگیری استان کرمانشاه بر روی سه گسل فعال زلزله بیان داشت که زلزله 21 آبان امسال فقط بر اثر فعال شدن یک گسل از این سه گسل رخ داده است.
او تاکید کرد که لازم است مردم استان با هشیاری نسبت به خطر زلزله به هنگام ساخت و ساز تمام مقررات ایمنی ساختمان را رعایت کنند.
این همایش یک روزه با مشارکت بنیاد مسکن کشور و سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه برگزار شد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7457/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۳۶۰/طراحی_۲_هزار_نقشه_معماری_مناطق_زلزله_زده_کرمانشاه_در_دست_اجراست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: