Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:29:42 GMT

سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته مطالعات سیاسی جهان اسلام تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۴۵۴/سرفصل_ها_و_برنامه_درسی_رشته_مطالعات_سیاسی_جهان_اسلام_تصویب_شد

سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته مطالعات سیاسی جهان اسلام تصویب شد

در جلسه 133 شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل، سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته مطالعات سیاسی جهان اسلام مصوب شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که به ادامه بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته سیاست‌گذاری عمومی در مقطع کارشناسی ارشد اختصاص داشت؛ اصلاحات و تغییرات صورت گرفته در این سرفصل‌ها که با توجه به نظرات مطرح شده در جلسه قبل اعمال شده بود، ارائه شد و پس از ارائه این گزارش، با رأی مثبت اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته سیاست‌گذاری عمومی در مقطع کارشناسی ارشد به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور بعدی جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، بررسی سرفصل‌ها و برنامه درسی رشته مطالعات سیاسی جهان اسلام در مقطع دکترا بود، که توسط کارگروه علوم سیاسی شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی تدوین شده بود.

در این گزارش با اشاره به نقش رویکرد تمدنی در ایجاد اتحاد بین مسلمین و لزوم توجه به این مبحث برای مقابله با تهدیدات پیش روی جهان اسلام و لزوم بررسی ابعاد مختلف مشکلات و مسائل این بخش مهم از جهان اسلام برخی دیگر از الزامات راه‌اندازی این رشته درسی مورد توجه قرارگرفته است.

دکتر حداد عادل هم در این جلسه طی سخنانی گفت: شکل‌گیری مراکز علمی متعدد که بررسی مسائل جهان اسلام را به‌طور جدی در دستور کار خود قرار دهند، الزامی است.

وی افزود: مراکز علمی جمهوری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون مرکز توجه همه مسلمین در سراسر جهان است، باید موضوع تمدن نوین اسلامی را که توسط مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مطرح شده است، به‌صورت علمی مدنظر قرار دهند.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، اعضای شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند، که اهم آن به شرح ذیل است: ارتباط این رشته با رشته جامعه‌شناسی سیاسی و ...، دقت در گزینش دانشجو در این رشته تحصیلی و در نظر گرفتن تنوع‌های قومی و ملیتی در جهان اسلام.

پس از اظهارنظر اعضاء شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و با رأی مثبت اعضا، تاسیس این رشته به تصویب رسید.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تصویب کلیات این رشته درسی، بررسی برنامه درسی رشته مطالعات سیاسی جهان اسلام در دستور کار شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل‌نظر اعضاء ادامه موضوع به جلسه آینده موکول شد.

همچنین با پیشنهاد دبیر کارگروه زبان‌های خارجی دکتر محمدرضا عطایی و محمود رضا گش‌مردی با رأی مثبت اعضای شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی به عضویت این کارگروه انتخاب شدند.

در پایان جلسه و با توجه به برخی مباحث مطرح ‌شده پیرامون رشته مشاوره روانشناسی در سطح رسانه‌های کشور، دکتر مخبر دزفولی هم طی سخنانی گفت: موضوع مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رشته روانشناسی است نه مشاوره.

وی افزود: در بررسی این موضوع شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی و شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون هرگونه تأثیرپذیری از مباحث رسانه‌ای، کار کارشناسی خود را انجام داده و انجام خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۴۵۴/سرفصل_ها_و_برنامه_درسی_رشته_مطالعات_سیاسی_جهان_اسلام_تصویب_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: