Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@22:14:23 GMT

فروش آجیل نوروزی در زنجان بیش از 30 درصد کاهش یافت/ پسته در بازار زنجان بین 45 تا 76 هزار تومان عرضه می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۷۹۴/فروش_آجیل_نوروزی_در_زنجان_بیش_از_۳۰_درصد_کاهش_یافت_پسته_در_بازار_زنجان_بین_۴۵_تا_۷۶_هزار_تومان_عرضه_می_شود

فروش آجیل نوروزی در زنجان بیش از 30 درصد کاهش یافت/ پسته در بازار زنجان بین 45 تا 76 هزار تومان عرضه می‌شود

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به عدم استقبال مردم زنجان از بازار آجیل و پسته گفت: فروش آجیل نوروزی در استان زنجان بیش از 30 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی انتصار در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت قیمت آجیل و پسته بازار استان زنجان اظهار کرد: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و علت آن نیز این است که حداقل هفت مورد از انواع آجیل وارداتی استان خارج از کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تولید داخلی آجیل نیاز داخلی را جوابگو نیست و برای حل این مشکل بخشی از نیاز استان وارداتی خارج از کشور است ابراز کرد: بخشی از نیاز بازار زنجان به بادام، فندق، تخم کدو و بادام زمینی از طریق واردات تامین می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه 100 درصد نیاز بازار استان به بادام هندی از طریق واردات تامین می‌شود گفت: نزدیک 50 درصد نیاز استان به محصولات بادام، پسته و آجیل از طریق واردات خارج از کشور تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واردات این محصولات به صورت مستقیم با دلار در ارتباط است گفت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق نیز باعث شده واردات این محصولات به استان کاهش یابد.

انتصار با بیان اینکه این محصولات که به اندازه کافی در بازار زنجان وجود دارد افزود: در این رابطه کمبودی در بازار زنجان وجود ندارد.

وی بیان کرد: به دلیل رکود اقتصادی نقدینگی در طبقه اقشار پایین جامعه کم بوده و امسال از خرید محصولات آجیل و پسته استقبال خوبی نمی‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با اشاره به اینکه خرید محصولات پسته و آجیل در بازار استان زنجان نسبت به چند سال گذشته بسیار کاهش یافته است ابراز کرد: فرش محصول آجیل به طور متوسط نسبت به سال گذشته بالای 30 درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اگر مقایسه‌ای با بازار فروش آجیل در چند سال استان زنجان داشته باشیم فرش این محصول بالای 60 درصد کاهش یافته است.

انتصار با بیان اینکه قدرت خرید این محصولات در بین مردم کاهش یافته است ابراز کرد: قیمت‌‌ها در بازار نوسان دارد و قیمت آجیل نسبت شب یلدا در حدود 10 درصد گرانتر شده است.

وی با بیان اینکه 20 نوع پسته در بازار زنجان عرضه می‌شود افزود: در حال حاضر پسته در بازار زنجان بین 45 تا 76 هزار تومان عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار استان زنجان با بیان اینکه جلو واردات بادام هندی نیز گرفته شده است افزود: این محصول به صورت قاچاق وارد می‌شود و در بازار به شدت کم است.

وی افزود: قیمت عرضه این محصول در بازار زنجان روز به روز در حال افزایش است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۷۹۴/فروش_آجیل_نوروزی_در_زنجان_بیش_از_۳۰_درصد_کاهش_یافت_پسته_در_بازار_زنجان_بین_۴۵_تا_۷۶_هزار_تومان_عرضه_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: