Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@23:00:20 GMT

دیدگاه ازدواج‌های مدرن بر پایه احساسات است/ دانشگاه‌ها در مورد روابط دختر و پسر کم‌کار بوده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۹۱۷/دیدگاه_ازدواج_های_مدرن_بر_پایه_احساسات_است_دانشگاه_ها_در_مورد_روابط_دختر_و_پسر_کم_کار_بوده_اند

دیدگاه ازدواج‌های مدرن بر پایه احساسات است/ دانشگاه‌ها در مورد روابط دختر و پسر کم‌کار بوده‌اند

کارشناس مسائل خانواده گفت: در ازدواج‌های مدرن که غالبا دیدگاه‌ها مبنی بر احساسات است، میزان تشنج‌ها نسبت به ازدواج‌های سنتی بییشتر است.  

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام گمار، کارشناس مسائل خانواده در برنامه‌ای  با محوریت ازدواج  که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد، گفت: موضوع روابط دختر و پسر موضوعی است که نه خانواده‌ها و نه مسئولین در رده‌های مختلف چه در دانشگاه و چه در سایر دستگاه‌های مختلف فرهنگی به طور صحیح به آن نپرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شرایط کنونی نظام سرمایه داری دهکده جهانی را ایجاد کرده تا با نزدیک‌تر کردن افراد مختلف ایجاد نیاز کند و نیازها را تشدید کند تا از این تشدید نیاز‌ها به منافع خودش دسترسی پیدا کند.

حجت السلام گمار گفت: یکی از نکات مهمی که ایشان در جهت بهبود روابط زن و مرد در زندگی مشترک این است که اگر مرد‌ها واقعا آموزش ببینند که چگونه با همسر خود برخورد کنند. آن زمان است که همسرانشان پای کار خواهند آمد و جانانه برای زندگی خود مایه می‌گذارند؛ و از این جهت است که خداوند متعال می‌فرماید: الرجال و قوامون النسا، مردان سرپرست و نگهبان زنانند.

وی افزود: در ازدواج‌های مدرن که غالبا دیدگاه پسر‌ها مبنی بر منافع و دختر‌ها مبنی بر احساسات است میزان درگیری‌ها و تشنج‌ها بیشتر است نسبت به ازدواج‌های سنتی که معیار‌های نسبتا عقلایی تری از هر دو طرف در نظر گرفته میشود و فاکتور احساسات در آن تا حدودی کم رنگ‌تر است.
 
کارشناس مسائل خانواده، ازدواج را به عنوان راهکاری مطرح کردند که هم میتواند نیاز روحی و عاطفی را بر طرف کند؛ و هم میتواند جریان زندگی را به سمت عقلایی شدن به پیش ببرد.

وی در پایان با استاد دو عامل را به عنوان بهبود دهنده روابط  خاطرنشان کرد: اول این که باید بدانیم زن و مرد با یک دیگر تفاوت‌های بنیادین دارند و متعاقبا آن‌ها باید در توقعات خود از یکدیگر این تفاوت هارا بشناسند و در نظر بگیرند و دومین نکته این که معمولا خودخواهی‌های افراد مانع رسیدن به لذائذ جدی‌تر است. واین به این جهت است که تصور ما این است که ما مطلوبیم و دیگران باید با ما هماهنگ شوند؛ که قطعا دیدگاه درستی نیست.

 پاسخگویی به سوالات دانشجویان و اجرای برنامه‌های از جمله  مسابقه و قرئه کشی جایزه برای سفر مشهد از بخش‌های از این مراسم و دورهمی بود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۹۱۷/دیدگاه_ازدواج_های_مدرن_بر_پایه_احساسات_است_دانشگاه_ها_در_مورد_روابط_دختر_و_پسر_کم_کار_بوده_اند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: