Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@18:57:27 GMT

فاطمة، ماتت غریبة نماهنگی با نوای ملاباسم کربلایی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۹۶۲/فاطمة_ماتت_غریبة_نماهنگی_با_نوای_ملاباسم_کربلایی

فاطمة، ماتت غریبة نماهنگی با نوای ملاباسم کربلایی

‍‍‍‍‍‍

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه (س)، نماهنگی از ملا باسم کربلایی با عنوان «معصومة» منتشر شد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۸ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، امروز سه‌شنبه 27 آذر و دهم ربیع‌الثانی مصادف با سالروز وفات حضرت معصومه (س) است. ماجرای هجرت حضرت معصومه (س) به سوی امام رضا (ع) حکایت مهاجری است که برای رسیدن به لقای خداوند از تمام هستی خود گذشت و تن به حوادث روزگار سپرد، چراکه او لقای خداوند را در گروی همراهی با امام عصر خویش می‌داند، اما دست تقدیر بر آن شد که در بین راه به مقام رفیع شهادت دست یابد و مصداق بارز این آیه از قرآن شود که خداوند فرمود: «.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ؛  هرگاه کسی از خانه خویش برای هجرت به سوی خدا و رسول بیرون آید و در سفر، مرگ وی فرا رسد اجر و ثواب چنین کسی بر خداست» (نساء/100).

در همین راستا به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) نماهنگی از ملا باسم کربلایی مداح معروف کشور عراق با عنوان «معصومة» در 6 دقیقه منتشر شده است.

مضامین اشعاری که ملا باسم کربلایی در این اثر می‌خواند، اشاره به غربت حضرت معصومه (س) دارد. او در بخشی از این اجرا به ظلم‌های صورت گرفته نسبت به حضرت فاطمه زهراء (س) در جریان سقیفه اشاره می‌کند که پس از آن بی‌حیایی، ظلم‌های بعدی در حق دیگر بانوان اهل بیت (ع) نیز صورت گرفت. این در حالی است که پیامبر اکرم (ص) پیوسته تأکید بر مودّت نسبت به اهل بیت خویش داشتند اما افسوس که این وصیت به فراموشی سپرده شد. این اثر را «ریحانة المصطفی» ترجمه کرده است.

از جمله آثار معروف این مداح، "تزورونی"،" لیش تأخر عباس"، "صلوات"، "ربنا صل علی احمد" و "شُکراً یا حسین(ع)" است.

انتهای پیام/

R1410/P1356/S4,37/CT16 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۹۶۲/فاطمة_ماتت_غریبة_نماهنگی_با_نوای_ملاباسم_کربلایی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: