Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@21:25:02 GMT

چریک‌های ای ال ان کلمبیا اعلام آتش‌بس کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۱۹۸۷/چریک_های_ای_ال_ان_کلمبیا_اعلام_آتش_بس_کردند

چنین اقداماتی توسط ای ال ان در این زمان از سال متداول است و این گروه اعلام کرده که بنابر "درخواست جوامعی که از سختی‌های جنگ متاثر هستند" یک آتش بس یک جانبه را انجام داده است.

ای ال ان همچنین برای شروع دوباره گفت‌وگوهای صلحی که با به قدرت رسیدن ایوان دوکو، رئیس جمهور راست کلمبیا در ماه آگوست معلق شده بود، ابراز تمایل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در اعلامیه‌ای گفت: ارتش آزادی بخش ملی از ۲۳ دسامبر تا ۳ ژانویه ۲۰۱۹ عملیات‌های تهاجمی خود را برای ایجاد یک فضای آرام در کریسمس و سال نو متوقف می‌کند.

خوآن مانوئل سانتوس، رئیس جمهور سابق کلمبیا، در تحقق وعده خود مبنی بر ایجاد صلحی مانند چیزی که باعث پایان دادن به شورش‌های ۵۰ ساله گروه نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک در ۲۰۱۶ شد و این گروه مسلح را به یک حزب سیاسی تبدیل کرد، با ای ال ان شکست خورد.

دوکو عهد کرده است که تنها زمانی که ای ال ان تمام گروگان‌های تحت اسارت خود را که حکومت باور دارد ۱۰ نفر باشند، آزاد کند و به " فعالیت‌های جنایتکارانه" خود پایان دهد، وارد گفت‌و‌گوهای صلح با آنها می‌شود.

در پاسخ به اعلامیه ای ال ان دوکو بار دیگر موضع خود را تکرار کرد و گفت این "تنها راهی است که در آن می‌توان نشان داد که به دنبال صلح واقعی هستیم".

گفته می‌شود گروه ای ال ان که آخرین گروه نظامی فعال در کلمبیا با حدود ۱۸۰۰ نظامی است، درخواست‌های دوکو را "غیر قابل قبول" خوانده و رد کرده‌اند.

کلمبیا چیزی حدود نیم قرن است که با درگیری‌های مسلحانه چند وجهی که بیشتر در مناطق جنگلی رخ می‌دهد و شامل چریک‌های مارکسیست، شبه‌نظامیان و قاچاقچیان مواد مخدر به همراه نیروهای حکومتی می‌شود، به ستوه آمده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۱۹۸۷/چریک_های_ای_ال_ان_کلمبیا_اعلام_آتش_بس_کردند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: