Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@06:33:39 GMT

نقشه راه آموزش‌های حرفه‌ای مدیریت زنان شاغل تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۰۳۴/نقشه_راه_آموزش_های_حرفه_ای_مدیریت_زنان_شاغل_تدوین_شد

نقشه راه آموزش‌های حرفه‌ای مدیریت زنان شاغل تدوین شد

مینایی پو راز تدوین نقشه راه آموزش‌های حرفه‌‌ای مدیریت زنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: باید زمینه لازم جهت ظهور توانمندی‌های زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «فرحناز مینایی پور» امروز(سه‌شنبه، ۲۷ آذر) در نشست علمی تخصصی نقش سازنده بانوان فرهنگی در امر تعلیم و تربیت در پژوهشکده تعلیم و تربیت رشت با تاکید بر بهره‌گیری از اندیشه‌های مختلف جهت ارتقا سطح زنان و دختران فرهنگی اظهار کرد: آموزش و پرورش با ۵۰۰ هزار زن فرهنگی و ۶ و نیم میلیون دختر در حال تحصیل، از وزارتخانه‌های بزرگ در حوزه زنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر شناسایی فرصت‌های پیش رو اظهار کرد: توانمندسازی زنان شاغل در وزارتخانه، ارتقاء نقش و جایگاه زنان و دختران در آموزش و پرورش و توسعه تعاملات موثر در حوزه زنان از راهبردهای دفتر اموز زنان وزارت آموزش و پرورش است.

 

وی با اشاره به تدوین نقشه راه  آموزش‌های حرفه‌ای مدیریت زنان شاغل در وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مذکور جهت تصویب به وزیر آموزش و پرورش ارایه شده که با تصویب و تخصیص بودجه اجرا خواهد شد.

 

مینایی پور با تاکید بر فراهم‌سازی زمینه برای ظهور توانمندی‌های زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید بستری مناسب برای تربیت زنان توانمند باشد تا بتوان در آینده از این ظرفیت در  بخش‌های کلان مدیریتی کشور استفاده کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه زنان هنوز نتوانستند به جایگاه مطلوب در پست‌های مدیریتی علی رغم توانمندی‌های موجود دست یابند افزود: مسادل فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی چون گرایش به مرد سالاری در انتصاب مدیران، نابرابری در امکانات آموزشی، قوانین مکتوب سازمانی و استخدامی از موانع موجود در تصدی پست‌های مدیریتی ارشد و میانی برای بانوان است.

 

مشاور وزیر و مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش حضور اجتماعی زنان و تاکید رییس جمهوری بر حضور زنان در پست‌های مدیریتی ضروری است تا با آینده پژوهی برای حضور زنان در پست‌های مهم و کلیدی به حضور آنان اهمیت داده تا در سال‌های آتی وزیر زن داشته باشیم.

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۰۳۴/نقشه_راه_آموزش_های_حرفه_ای_مدیریت_زنان_شاغل_تدوین_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: