Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@10:17:43 GMT

«وام‌دار شدن» آدم‌ها حکایت طولانی دارد/ بایسته‌های مقابله با تحریم‌های جدید

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۲۲۰۱۲۴۷۳/وام_دار_شدن_آدم_ها_حکایت_طولانی_دارد_بایسته_های_مقابله_با_تحریم_های_جدید

خبرگزاری میزان- «وام‌دار شدن» آدم‌ها حکایت طولانی دارد؛ در حوزه مسائل فردی و شخصی یک جور آسیب و مصیبت دارد و در مسائل حکومتی در سطحی دیگر و به مراتب بالاتر از عرصه شخصی.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

«وام‌دار شدن» آدم‌ها حکایت طولانی دارد

سید عزت الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما ویدئویی از طنز سریال قهوه تلخ را در کانال تلگرامش به اشتراک گذاشت و در توضیح آن نوشت: دیالوگ‌های سریال قهوه تلخ شیرین و شنیدنی است. شاه ایران به اندک هدیه ناچیز از سوی میهمانان خارجی، امتیازات فراوانی به آنان می‌دهد. برای شاه باقلوای خوشمزه‌ای آورده‌اند و قرار است آنتالیا را در مقابل آن هدیه بگیرند! مشاور اعظم شاه در مقابل تردید به وجود آمده در مجلس، خطاب به شاه می‌گوید: «بالاخره باقلوا آورده‌اند، نمی‌شود که دست خالی برگردند؟!»

پی نوشت

«وام‌دار شدن» آدم‌ها حکایت طولانی دارد. در حوزه مسائل فردی و شخصی یک جور آسیب و مصیبت دارد و در مسائل حکومتی در سطحی دیگر و به مراتب بالاتر از عرصه شخصی. پدیده «رشوه» که متأسفانه در سطح وسیعی در مناسبات کشور رواج پیدا کرده، صرف‌نظر از علل ایجاد و شیوع آن، که بحث مستقلی می‌خواهد، فرآیند خاصی دارد که به تدریج جای خود را باز می‌کند. نوع آدم‌هایی که رشوه‌گیر حرفه‌ای شدند، ابتدا با محبت‌های مغرضانه «وام‌دار» شدند. آرام آرام به آن عادت کردند و قبح شیرینی گرفتن در نظر آنان از بین رفت و پس از مدتی آن را حق مسلم قلمداد کردند و بر سر میزان آن به چانه زنی پرداختند!. به تجربه دریافته‌ام که قدرت «نه» گفتن مدیران به درخواست‌های غیرقانونی و شبهه ناک، تابعی است از وام‌داری آنان به دیگران. آنجا که حق و حقیقت در مقابل دیدگان خواص مدعی به مسلخ می‌رود وام داری آنان بیش از هر زمان دیگر جای سوال است. فرق نمی‌کند که این وام‌داری نقدی باشد یا اعتباری! از طریق تطمیع مالی و مادی باشد یا حمایت‌های سیاسی! استقلال آدم‌ها به شدت در گرو آن است که تکلیف خودشان را با این وام‌ها روشن کنند و البته هزینه‌اش را هم بپردازند. بالاخره باقلوا آورده‌اند، دست خالی که نمی‌شود برگردند؟!؟

بایسته‌های مقابله با تحریم‌های جدید

رضا سراج: تحریم‌های جدید آمریکا با اجماع دموکرات‌ها و جمهوری خواهان به تصویب رسید و اهداف آن، از بین بردن مزیت‌های راهبردی و امنیت‌زدایی از ایران، تخریب انسجام ملی و تغییر ساختار در ایران است. در چنین شرایطی چه باید کرد؟

بایسته‌های مقابله با تحریم‌های جدید
اعلام صریح نقض فاحش و آشکار برجام

اعلام عدم پایبندی آمریکا به تعهدات خود

مطالبه ملی برای اقدام متقابل علیه آمریکا

عزم ملی بر حفظ مزیت‌های راهبردی ایران

اجماع ملی بر حفظ و توسعه امنیت در ایران

حفظ حداکثری انسجام ملی در برابر آمریکا

اجماع ملی بر روند قدرت‌یابی ایران در منطقه

پرهیز از جناحی نمودن منافع ملی و امنیت ملی

مطالبه اجرای اقتصاد مقاومتی از دولت دوازدهم

رعایت بایسته‌های فوق و ایجاد صدای واحد از درون ایران، هزینه‌های اقدامات آمریکا را بالا برده و منجر به تغییر محاسبات در واشنگتن و متحدان اروپایی آمریکا می‌گردد. از طرف دیگر تشتت در درون ایران و مشغول شدن به مقصریابی، باعث فرصت سازی برای اقدامات بیشتر آمریکا می‌شود؛ بنابراین برای حفظ منافع ملی و امنیت ملی، می‌بایست اجماع حداکثری در برابر آمریکا ایجاد کرد و از این منظر الزامات اقدام متقابل را از دولت دوازدهم مطالبه نمود. در یک جمله، راهبرد مؤثر همان تاکید امام راحل عظیم‌الشان است که فرمودند: «هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید».

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۲۴۷۳/وام_دار_شدن_آدم_ها_حکایت_طولانی_دارد_بایسته_های_مقابله_با_تحریم_های_جدید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: